گردانندگان غیراخلاقی فضای مجازی در مازندران دستگیر شدند

کارآگاهان سایبری پلیس فتای مازندران افرادی که با انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در کانال‌های مجازی، موجب سلب‌آسایش و هتک‌حیثیت مردم می‌شدند، دستگیر کردند .

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در یکی از کانال‌های مجازی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های ایجاد کننده اصلی این کانال که متشکل از چندین کاربر بود شناسایی شد.

سرهنگ محمدنژاد گفت : با هماهنگی‌های قضائی متهم که یک زن بوده است دستگیر و در بازجوئی‌های به عمل آمده به بارگذاری عکس‌ها و تصاویری از زنان و دخترانی که سایر ادمین‌های این کانال با آنان در گروه‌های دیگر در ارتباط بوده اند پس از تائید وی اعتراف کرد.

وی افزود: متهم که تصاویر خصوصی زیادی از دختران و پسران را به همراه درج مطالب توهین‌آمیز و کذب در این کانال قرار داده بود، هدف خود را از این اقدام را سرگرمی خود عنوان کرد.

محمدنژاد گفت : پس از تحقیقات تکمیلی و تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: طبق ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای، مرتکبان این قبیل جرائم به عنوان یکی از مصادیق هتک حیثیت می‌باشند و به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم می‌شوند.

انتهای پیام /ر

گردانندگان کانال غیراخلاقی در مازندران دستگیر می‌شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار