برگزاری ۳۷۰۰ دوره اردوی دانش‌آموزی در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال سه هزار و ۷۰۳ دوره اردو‌های یک و چند روزه زیارتی، علمی، ورزشی و تفریحی استانی دانش آموزان در استان بوشهر برگزار شد.

برگزاری ۳۷۰۰ دوره اردوی دانش‌آموزی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی ظهر یکشنبه در نشست با نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است ساحت شش گانه در نظر گرفته شده است و همه همکاران باید به ساحت‌های نگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کنار همه مسائل علمی و ورزشی، مسائل اخلاقی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان است، اضافه کرد: شعار امسال هفته تربیت اسلامی «تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت» است.

کرمی با ارائه گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در هفته تربیت اسلامی بیان کرد: اداره قرآن عترت و نماز برنامه‌ها و موفقیت‌هایی، چون کسب دو مقام کشوری در برنامه تلویزیونی اسراء، کسب ۴ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز، حضور ۲۴۷ امام جماعت روحانی در سطح مدارس استان به منظور اقامه نماز جماعت و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن عبادت دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر بوشهر داشته است.

وی افزود: اداره امور تربیتی نیز با کسب ۸ عنوان مقام برتر کشوری در دو جشنواره تجارب برتر تربیتی و الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تولید محتوای پرورشی و چاپ و تألیف آن و تحلیل محتوای کتب جدید التألیف با رویکرد پرورشی و فرهنگی موفقیت‌های خوبی داشته است.

کرمی افزود: سازماندهی ۲۳۵ نفر مبلغ و مبلغات مذهبی بصورت پاره وقت و تمام وقت در سطح مدارس استان با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان، و سامان دهی روحانیون اعزامی از مؤسسه انوار طه شهر مقدس قم در سطح مدارس استان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی گفت: اداره فرهنگی و هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی نیز برنامه‌هایی همچون شرکت بیش از چهار هزار و ۶۰۴ نفر دانش آموز از سه دوره تحصیلی در مسابقات کتابخوانی و
شرکت بیش از ۸۰ هزار نفر در مسابقات پرسش مهر ۱۸ و سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری در سه دوره تحصیلی و انتخاب ۵۴ نفر در مسابقات کشوری پرسش مهر ۱۷ داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: شورا‌های دانش آموزی در سطح مدارس استان در قالب ۷۵۱ شورای دخترانه و ۷۹۳ شورای پسرانه فعال است و در مجموع هزار و ۵۴۴ نفر عضو هستند.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز در اردو‌های فرهنگی و زیارتی تحت عنوان زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس افزود: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز و مربی در اردو‌های جهادی و هجرت ۳ برای مرمت و بازسازی فضا‌های آموزشی و پرورشی در ۱۸ شهرستان و منطقه استان حضور یافتند.

کرمی با اشاره به اجرای ۳ هزار و ۷۰۳ دوره اردو‌های یک و چندروزه زیارتی، علمی، ورزشی و تفریحی استانی دانش آموزان، ادامه داد: این اردو‌ها با حضور ۱۶۳ هزار و ۳۹۹ دانش آموز برگزار شد.

وی به شرکت هزار و ۱۱۳ دانش آموز در اردو‌های یک و چندروزه زیارتی، علمی، ورزشی و تفریحی کشوری اشاره کرد و گفت: اعزام پنج هزار و ۹۷ نفر خواهر و ۳ هزار و ۷۵۴ نفر برادر از دانش آموزان و فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب با عنوان کاروان‌های راهیان نور انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: اداره مشاوره نیز با برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای در سطح استان و توسعه مراکز مشاوره‌ای تربیتی و تحصیلی اقدامات خوبی داشته است.

انتهای پیام/م

۳۷۰۰ دوره اردوی دانش‌آموزی در استان بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.