دبیر بخش پویانمایی جشنواره تلویزیونی جام جم:

مرکز صبا، مرکز فوق تخصصی پویانمایی است

لیوانی گفت: بیش از دو دهه پیش مرکز صبا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ایجاد شد و امروز به عنوان مرکز فوق تخصصی پویانمایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین قسمت از ویژه برنامه معرفی نامزد‌های چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اجرای فرزاد حسنی از شبکه نسیم آغاز شد. در این برنامه، هر شب با حضور برخی دبیران، داوران و نامزد‌های جشنواره به بررسی نحوه انتخاب آثار در حوزه‌های فیلم و سریال، مستند، پویانمایی و ... پرداخته می‌شود. برنامه امشب نیز با حضور محمد رحیم لیوانی دبیر بخش پویانمایی، به مباحث پیرامون بخش پویانمایی در جشنواره تلویزیونی جام جم اختصاص داشت.

لیوانی ابتدای این برنامه در خصوص مرکز پویانمایی صبا گفت: ۲۲ سال پیش مرکز پویانمایی صبا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ایجاد شد و پایه‌های اولیه پویانمایی صنعتی در صدا و سیما شکل گرفت. البته ابتدا تولیدات کوتاه، تک قسمتی و جشنواره‌ای تولید و کم کم فعالیت اولیه این مرکز زده شد. همچنین مرکز صبا مرکز فوق تخصصی پویانمایی است.

وی در خصوص جشنواره جام جم بیان کرد: در این جشنواره بعد از سه سال از ابتدای سال ۹۳ تا انتهای شهریور ۹۶، ۱۹۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از بین آنها ۱۸۵ اثر متعلق به مرکزپویانمایی صبا و مابقی مربوط به مراکز دیگر است.
 
دبیر بخش پویانمایی در خصوص تولید سینمایی انیمیشن اظهار کرد: تولید سینمایی با مجموعه‌های تلویزیونی دو جریان کاملا مجزا است و برای تولید سینمایی دوسال باید تمرکز داشته باشند و ما در تولیدات سینمایی ماموریت نداریم، اما مشارکت می‌کنیم و شکرستان سینمایی یک نمونه بارز آن است. همچنین دوستان ما در عرصه پویانمایی خلاق‌ترین و صبورترین گروه تولیدات تلویزیون هستند.
 
لیوانی ادامه داد: متوسط تولید یک مجموعه ۲۴ ماه زمان می‌برد و باید عوامل صبور باشند و کار خلاق را با انسجام انجام دهند. آن‌چیزی که ما را امیدوار می‌کند حضور جوانان خلاق و صبور در عرصه انیمیشن است. تولیدات چند سال اخیر در سطح استاندارد جهانی بوده و امروز فقط ما به تجربه نیاز داریم.
 
جواد افشار کارگردان سریال «برادر» یکی از منتخبین جشنواره جام جم در ویژه برنامه حضور پیداکرد و در پاسخ به سوال فرزاد حسنی در خصوص ژانرهای مختلف تئاتر، تلویزیون و سینما گفت: تلویزیون ارتباط بیشتری با مردم ایجاد می‌کند، نه اینکه علاقه‌ام نسبت به تئاتر و سینما کمتر باشد، اما تلویزیون جذاب بوده و از بچگی با جعبه جادویی در ارتباط بوده ایم. همچنین تجربه بسیاری در تلویزیون کسب کرده‌ام و با نقد و نیاز‌های مخاطب آشنا شده‌ام.
 
وی در خصوص سریال «کیمیا» بیان کرد: «کیمیا» به دلیل گستردگی و تعداد و حجمی که داشت و همچنین طیف گسترده موضوعات این سریال و ژانر‌هایی که می‌بینید مورد علاقه مخاطب قرار گرفت.
 
افشار در پاسخ به سوال حسنی پیرامون سریال «آنام» گفت: سریال «آنام» مادرانه جذاب است و‌ نگاه متفاوتی دارد. سریال‌های بسیاری در تلویزیون پیرامون نامادری و جدا بودن مادر از فرزند خود ساخته شده است که پیامد‌ها و بحران‌های بسیاری را به دنبال دارد که در سریال «آنام» به آن پرداخته‌ایم.

وی درباره حضور گلچهره سجادیه در سریال«آنام» ادامه داد: چند بار برای سریال‌های مختلف به گلچهره سجادیه پیشنهاد شده است، اما او قبول نکرد، اما این بار بعد از چند جلسه مذاکره که باهم داشتیم، این اطمینان را به سجادیه دادم که ورودتان به تلویزیون می‌تواند ارزشمند باشد و بعد از خواندن فیلمنامه حضور در سریال «آنام» را پذیرفتند.
 
افشار در پایان پیرامون بزرگترین گاف خود در سریال‌سازی تصریح کرد: هیچ کاری بدون اشکال نیست. من در ساخت سریال «کیمیا» با هجمه‌هایی در فضای مجازی مواجه شدم که شاید بیشتر آن اشتباه به ناحق بود. در آن مجموعه اشتباه کوچکی در گریم مهراوه شریفی‌نیا داشتیم  که اشتباه ما فقط اضافه کردن یک عینک بود و تبدیل به کلیشه شد چرا که گریم‌های دور چشم ایشان به خوبی دیده نشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار