کاهش تولید فولاد و زغال سنگ چین در سال ۲۰۱۸

چین تولید فولاد و زغال سنگ خود را در سال جاری میلادی کاهش می‌دهد.

کاهش تولید فولاد و زغال سنگ چین در سال 2018به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «لی که چیانگ»، نخست وزیر جمهوری خلق چین از کاهش تولید فولاد و زغال سنگ در سال جاری میلادی خبر داد.

بر این اساس، مقامات چینی قصد دارند تولید فولاد در سال 2018 را تا 30 میلیون تُن و همچنین تولید زغال سنگ را در سال جاری میلادی به 150 میلیون تُن کاهش دهند.

این تصمیم امروز دوشنبه در سیزدهمین کنگره ملی خلق چین اعلام شد.

«ژانگ یسویی»، سخنگوی سیزدهمین کنگره ملی خلق چین اعلام کرد پکن به همکاری اقتصادی دو جانبه با واشنگتن پایبند است  و در صدد ورود به یک جنگ تجاری نیست؛ با وجود این، هرگونه تهدید منافع را نادیده نمی گیرد.

بنابر گزارش مجمع جهانی فولاد، چین با 49.2 درصد سهم تولید فولاد، بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان محسوب می شود. این کشور همچنین در تولید سایر فلزات و استخراج مواد معدنی در جایگاه نخست قرار دارد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، چین در صدد آن است با افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم در آمریکا، مشکل ظرفیت تولید بیش از حد خود را کاهش دهد و ضمن اصلاح صنایع خود، از افزایش عرضه نسبت به تقاضا بکاهد.

در سال 2017، چین تولید فولاد و زغال سنگ خود را به ترتیب 50 و 150 میلیون تُن کاهش داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفته بود هفته آینده تعرفه های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا به صورت رسمی اعلام می شود. تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه های سنگین بر فولاد و آلومینیوم پس از آن  اعلام شد که وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی توصیه کرد تعرفه بر واردات فولاد 24 درصد و واردات آلومینیوم 7.7 درصد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار