توصیه‌های پیشگیرانه پلیس به شهروندان در پیشگیری از سرقت خودرو

رئیس پلیس پیشگیری سیستان وبلوچستان با هدف پیشگیری و کاهش سرقت خودرو و اشیاء داخل خودرو توصیه‌های آموزشی لازم را به شهروندان ارایه کرد.

سرهنگ حسین میری خندان  رئیس پلیس پیشگیری سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو و اشیاء داخل خودرو در سطح استان، گفت: سرقت خودرو و سرقت لوازم خودرو از جمله سرقت‌های رایج در سطح کشور بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای است و آمار‌ها حاکی از آن است که سرقت لوازم اتومبیل به دلیل سهولت در سرقت در مقایسه با سرقت خودِ اتومبیل به مراتب بیشتر رخ می‌دهد.

رئیس پلیس پبشگیری استان با تقسیم سارقان خودرو به دو گروه حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای ادامه داد: سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و یا در مکان خلوت پارک باشند به سرقت می‌برند.

وی تصریح کرد: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آن‌ها و ¬یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرند و خوشبختانه درصد بالایی از این خودرو‌های مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

سرهنگ "میری خندان" افزود: سارقان حرفه‌ای خودرو، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل: قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن درِ خودرو و قفل و زنجیر برخوردار هستند و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند و خودرو‌هایی که توسط این سارقان مورد سرقت قرار می‌گیرند، معمولا به سختی کشف می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت خودرو‌ها و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آن ها، تا حد زیادی باعث می‌شود از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه را می‌توان اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت خودرو دانست.

این مقام ارشد انتظامی در پایان به مالکان خودرو‌ها توصیه کرد: از پارک اتومبیل خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند اکیدا خودداری و خودرو را با درب باز یا شیشه‌های پایین و بعضاً قرار داشتن سوئیچ بر روی آن پرهیز کنند.

انتهای پیام/گ

توصیه های پیشگیرانه پلیس به شهروندان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار