سردار رحیمی خبر داد

سارقان مسلح قبل از دستبرد به صرافی ها و طلافروشی ها به دام افتادند

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند 5 نفره مسلح پیش از سرقت از طلافروشی ها و صرافی های پایتخت خبر داد.

سارقان مسلح قبل از دستبرد به صرافی ها و طلافروشی ها به دام افتادندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره  در عملیاتی که طی 24 ساعت گذشته و با پشتوانه یک ماه کار اطلاعاتی به اجرا درآمد اظهار کرد: در مجموع 138 نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شدند.

 وی در ادامه تصریح کرد: این افراد شامل کیف‌ قاپ، سارقان به عنف، محموله، منزل و اماکن خصوصی‌، سارقان‌ خودرو و موتورسیکلت‌ و لوازم خودرو بودند که اکثر قریب‌ به اتفاق‌ این سارقان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در میان دستگیر شدگان، یک باند 5 نفره نیز شناسایی شدند که با توجه به اقدامات فنی و پلیسی متوجه شدیم در حال تهیه سلاح برای سرقت از صرافی‌ها و طلافروشی‌های پایتخت هستند که خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی تمامی اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند. 

وی همچنین با بیان اینکه سارقان دستگیرشده در طرح قبلی پلیس اگاهی به تعداد قابل توجهی سرقت اعتراف کردند، تصریح کرد: در طرح قبلی که توسط پلیس آگاهی برگزار شد 142 سارق که در قالب 20 باند فعالیت می‌کردند دستگیر شدند که در ادامه تحقیقات پلیسی این افراد به بیش از دو هزار و 400 فقره انواع سرقت و جرایم دیگر اعتراف کردند.

سردار رحیمی بیان کرد: 138 نفر در قالب 30 باند از محکومان متوالی دارای احکام قطعی‌ که از زندان فرار کرده‌اند یا به بهانه مرخصی‌ متواری شده‌اند در مجموع  دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به انهدام 4 باند‌ کالای قاچاق گفت: با نزدیک شدن به ایام نورو‌ز این فعالیت‌ها افزایش یافته‌ است.

کاهش 8 درصدی وقوع سرقت در تهران

سردار رحیمی گفت:آمارهای ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد 5 درصدی کشفیات و کاهش 8 درصدی وقوع سرقت در شهر تهران است.

 وی با اشاره به دستگیری 52 نفر در زمینه کالای قاچاق خاطرنشان کرد: بیش از 22 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق‌  شامل‌ لوازم صوتی‌ - تصویری به مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان، 40 تن خشکبار که بخشی از این محموله‌ها آمریکایی بوده است و کشف 3 هزار باتری‌ و بیش از 300 کارتن‌ کفش ضبط شده‌ است.

انتهای پیام/

عملیات 24 ساعته پلیس برای پاکسازی پایتخت از سارقان حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Hungary
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
درود بر نیروی انتظامی
آخرین اخبار