بازار غیرقانونی پرندگان فریدونکنار تعطیل شد

بازار غیرقانونی پرندگان فریدونکنار که سال‌ها یکی از دل نگرانی‌های علاقه‌مندان به محیط زیست بود، سرانجام برای همیشه تعطیل شد.

ناصر کیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابلسر و فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت:چندین سال پیگیری تعطیلی بازار فروش پرندگان مهاجر در بازار فریدونکنار بودیم که امسال با پیگیری محیط زیست شهرستان، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری فریدونکنار نتیجه داد و با همکاری فروشندگان در بازار تعطیل شد.

وی افزود: امسال با توجه به هشدار دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی موضوع تخریب بازار تشدید شد.

کیایی گفت: در مرحله دوم این طرح ۱۱ دکه فروش پرندگان مهاجر که شکارچیان غیرمجاز از تالاب بین المللی فریدونکنار با شیوه‌های غیرمجاز اقدام به شکار و فروش پرندگان می‌کردند به طور کامل جمع آوری و تخریب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابلسر و فریدونکنار افزود: برای استمرار تعطیلی این بازار نیاز به ساماندهی صید در استان و فریدونکنار است تا شکارچیان با چند روش محدود مجاز اقدام به شکار و فروش کنند.

وی گفت: قدمت فعالیت بازار فروش پرندگان غیر مجاز در فریدونکنار بیش از ۱۵ سال بود.

کیایی افزود: ۱۵۰ هزار قطعه پرنده مهاجر از جمله پرندگان خانواده مرغابی همچون غاز، اردک، اردک بلوطی، اردک نوک پهن، خوتکا، گیرال، حواصیل و باکلان از جمله پرندگانی است که تالاب فریدونکنار را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام /ر

تعطیلی بازار فریدونکنار به دلیل  فروش پرندگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار