شریعتمداری در دیدار سه وزیر عراقی تأکید کرد:

نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شود

وزیر صنعت با اشاره به سفر قریب الوقوع معاون اول رئیس جمهوری ایران به عراق گفت: امیدوار است این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم کند.

نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه، یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور دانست و اظهار کرد: با ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدید، امکان حل مسأله تعامل بانکی بین دو کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت تعریف کردن یک سقف مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری (غیر نفتی) بین دو کشور 6 میلیارد دلار است که این رقم در شأن دو کشور همسایه و مرزهای گسترده‌های آنها نیست.

شریعتمداری بیان کرد: برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده تر در زمینه‌های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به منظور توسعه مناسبات اقتصادی به ویژه در حوزه فنی و مهندسی پیشنهاد تشکیل یک هیئت مشترک کرد که وزیر مسکن و شهرسازی عراق از این پیشنهاد استقبال کرد.

خانم آن نافع در این دیدار همچنین بر ضرورت پایدار کردن همکاری های اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق همچنین در پاسخ به خواست وزیر ایرانی در خصوص مطالبات معوقه مالی شرکت‌های ایرانی فعال در عراق، گفت: برای رفع این مشکلات و پرداخت مطالبات مالی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

دیدار وزیر صنعت ایران با سه وزیر عراقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار