آغاز به کار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در آینده نزدیک در منطقه آزاد اروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروندگفت :برنامه های فرهنگی هنری باید تغییر رفتار ها را در جامعه بدنبال داشته باشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در نشست با مدیران فرهنگی هنری ،سازمان تبلیغات اسلامی ،کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند گفت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته جهت اجرای برنامه های فرهنگی هنری در سال آینده ، برنامه ها با هم اندیشی و همکاری ادارات ، سازمان ها و ارگان های مرتبط انجام می شود  و سازمان منطقه آزاد اروند از حالت متولی گری اجرای برنامه ها خارج و در بحث هماهنگی و نظارت اقدام خواهد کرد .

قنواتی افزود: : حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با برنامه های فرهنگی و هنری با توجه به تخصص و ماموریت محموله و حضور نزدیک در زمینه پتانسیل ها و نوع فعالیت های مورد نیاز جامعه ،تاثیرات بهتری در منطقه آزاد اروند ایجاد می کند .

وی از آغاز به کار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در آینده نزدیک در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت : طبق مذاکرات صورت گرفته با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد بزودی در منطقه آزاد اروند فعالیت خود را آغاز می کند .

قنواتی نقش مراکز دینی و مساجد را در جامعه با اهمیت دانست و  افزود : با توجه به اینکه نوع مشکلات جامعه بیشتر رفتاری است و برنامه هایی که اجرا شده است موجب تغیررفتار نشده ، از این رو با هدفمند کردن برنامه در راستای نیاز جامعه در مساجد و مراکز دینی  باید برنامه هایی انجام شود که تغییر رفتار در آن دیده شود.

مدیر فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند افزود:  نیازهای فرهنگی هنری و مذهبی مردم باید شناسایی گردد و فضاهای فرهنگی می توانند بعنوان راه حلی در مسیر آرامش گام بردارند .

وی به آمار و راهکارهای رشد و توسعه فعالیت ها و تاثیرگذاری آن برجامعه اشاره کرد و  افزود: طی مذاکرات و برنامه ریزی های صورت گرفته با  یک تیم تحقیقاتی و مطالعاتی شورای فرهنگ عمومی کشور، مطالعاتی در زمینه های مختلف اجتماعی  در منطقه آزاد اروند در حال انجام است که با پایان این سری از مطالعات می توانیم چشم انداز و برنامه های بهتری در سطخ منطقه به اجرا در آوریم .

رئیس امور هنری سازمان منطقه آزاد اروند هم گفت :مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان یکی از پتانسیل های قوی و موثر در منطقه آزاد اروند می باشند که می توانند در موضوعات فرهنگی ،هنری و اجتماعی تاثیرات بسزایی داشته باشند .

حمید بحرینی افزود: با برنامه ریزی دقیق  و حضور پر رنگ مساجد  و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان اثرات مطلوبتری در جامعه در زمینه های فرهنگی هنری و اجتماعی شاهد باشیم .

انتهای پیام/د

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جامعه

برچسب ها: فرهنگی ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.