وزیر علوم:

افزایش سنوات نباید مانع استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان نمونه شود/ نگاه ویژه‌ای به اشتغال دانشجویان داریم

غلامی گفت: افزایش سنوات نباید مانع استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان نمونه شود.

افزایش سنوات نباید مانع استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان نمونه شود/ نگاه ویژه‌ای به اشتغال دانشجویان داریمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در بیست و ششمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری که امروز در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نهایت افتخار، امسال نیز همچون سال‌های گذشته به منظور تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید وظیفه خود می‌داند شرایط را برای پاسداشت و قدردانی از مقام دانشجویان به مثابه ذخایر ملت فراهم کند.

وی ادامه داد: تجلیل و حمایت از مقام دانشجویان نمونه که مؤذنان جامعه‌اند و در خط مقدم جهاد در راه درخشش میهن گام برمی‌دارند و در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی سرآمد عرصه دانشگاه هستند.

وزیر علوم ادامه داد: فرمایش امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شئونات کشور در دست دانشجویان است و باید آتیه کشور را اداره کنند، به روشنی وکالت دانشگاه در تربیت دانشجویان سلامت در زمینه‌های علمی، تخصصی و اخلاق را نشان می‌دهد.

جایگاه ویژه دانشگاه در تحولات تاریخی ایران

غلامی گفت: وزارت علوم نیز با پیروی از دیدگاه‌های امام عزیز و رهبر گران قدر حمایت از چنین دانشجویانی را یکی از کمترین وظایف اصلی خود می‌داند، به طوری که افراد توانمند، متعهد و شایسته برای اداره کشور تربیت شوند.

وی اضافه کرد: جایگاه ویژه دانشگاه در تحولات تاریخی ایران و نقش کلیدی آن در اصلاح امور دانشگاه را به درستی به مثابه مبدا تحولات جامعه مطرح کرده است، انجام چنین رسالتی جز با تلاش وافر دانشجویانی که به فرموده مقام معظم رهبری سنگربان دانشگاه هستند، امکان پذیر نیست.

وزیر علوم افزود: سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در ابعاد مختلف در گرو تلاش همه جانبه دانشجویان برای پرورش ابعاد شخصیتی خود اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی است.

غلامی گفت: من هم نیک می‌دانم تحقق آینده درخشان کشور در گرو توجه ویژه به دانشجویان پر تلاش و فراهم کردن امکانات و زمینه‌های لازم برای رشد و موفقیت به این قشر پیشرو کشور است و با اعتقاد راسخ که شایستگی جوانان غیور میهن در رساندن کشور به قله‌های موفقیت و پیشرفت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دانشجویان نخبه می‌توانند آینده سازان کشور باشند

غلامی با بیان اینکه دوران دانشجویی دوران ویژه‌ای است که باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت و رقابت در آن به طور جدی نامحسوس است، گفت: امروز دانشجویان نمونه نگاهشان به آینده متفاوت است چون خودشان در آینده جزو مجریان و برنامه ریزان آینده خواهند بود و ما باید تلاش کنیم زمینه و دغدغه شما را برطرف کنیم.

وی گفت: بنیاد ملی نخبگان هم جزو نهادهایی است که تسهیلاتی‌ در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و قرار است مواردی‌ به عنوان تسهیلات به دانشجویان نمونه داده شود.

غلامی ادامه داد: مجموعه کارهایی که هر ساله برای دانشجویان نمونه صورت می‌گیرد، یک روال ثابت بوده و تقاضای من این است که استادان و دانشجویان پیشنها‌د‌های خود را برای هرچه بهتر شدن ارتقاء این روش به مسئولان ارائه دهند.

وزیر علوم گفت: دانشجویان نمونه اگر در دوره قبل برای  مطالعات خود هزینه‌ای کرده‌اند می‌توانند درخواست خود را به این وزارت خانه گزارش دهند و هزینه‌های ثبت شده خود را پس بگیرند.

وی اضافه کرد: در فرآیند جذب دانشجویان نمونه باید مراحلی طی شود و سعی می‌کنیم توصیه ویژه به هیئت‌های مرکزی و اجرایی جذب داشته باشیم که از این طریق دانشجویان نمونه در اولویت جذب قرار بگیرند.

غلامی گفت: نگاه ما به دانشجویان کشور به طور عام و دانشجویان نمونه به صورت خاص است؛ چراکه این دانشجویان می‌توانند آینده سازان کشور باشند.

بحث اشتغال در میان جوانان و فارغ التحصیلان امری ضروری است

وزیر علوم ادامه داد: امروز بحث اشتغال در میان جوانان و فارغ التحصیلان یک امر مهم و ضروری است،  تلاش خود را خواهیم کرد که هر دو وزارت خانه توسعه کار و اشتغال را برای این فارغ التحصیلان فراهم و پیش بینی کنند.

غلامی ادامه داد: این وزارت خانه تاکنون کارهای مهمی برای مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان انجام داده به طوری که طرحی برای برگزاری کارگاه‌های اشتغال زایی شروع کرده که اولین دوره آن در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شده است که خوشبختانه بازخورد مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وزیر علوم اضافه کرد: هدف ما این است که دانشجویان را با فرصت‌های شغلی آشنا کنیم و با وزارت صنعت در حوزه رشته‌های فنی و مهندسی و ستاد مشترک ارتش برای حضور دانشجویان سرباز و خدمات دهی در صنعت نیز طرحی برای مهارت آموزی سربازان آغاز شده است که امیدواریم این بسته به کاهش توقف دانش آموختگان برای اشتغال به کار بی‌انجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار