نوروز فرصت ارزشمندی برای معرفی سیستان وبلوچستان است

سرپرست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:ایام نوروز فرصتی ارزشمند و منحصر به فرد برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان و ناشناخته استان به مردم سایر نقاط کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد هادی مرعشی سرپرست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در جلسه «ستاد اجرایی خدمات سفر استان» افزود: دستگاه‌های متولی ستاد نوروزی با توان کافی و استفاده از همه امکانات به مسافران نوروزی خدمات رسانی کنند.

وی اظهارداشت: ایستگاه‌های خدمات رسانی بین راھی با ھدف معرفی و عرضه تولیدات صنایع دستی و محصولات محلی از سوی بخشداری هاایجاد شود.

مرعشی در خصوص حضور بیمه ایران در محل حوادث ترافیکی تاکید کرد: بیمه ها به ویژه بیمه ایران به منظور پوشش کامل حوادث احتمالی در ھمه نقاط حادثه خیز استان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت نفت استان با برنامه ریزی صحیح برای تامین سوخت جایگاه‌های توزیع مواد سوختی نسبت به رفع مشکلات احتمالی در خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی اقدام نماید.

سرپرست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری نقش دادن و اعطای مسئولیت به معتمدین ھر منطقه برای جلوگیری از سرقت تاسیسات زیربنایی از جمله مخابرات را مورد تاکید قرار داد.

مرعشی از دستگاه‌های متولی ستاد نوروزی درخواست کرد: اقلام تبلیغاتی ھمچون بروشور حاوی راھنمای مسافران نوروزی، معرفی جاذبه ھای گردشگری، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان و بروشور ھای ھشدار دھنده در زمینه آسیب‌های اجتماعی تهیه و به منظور توزیع میان مردم در اختیار پایگاه‌های ھلال احمر و راھداری قرار دھند.

وی با اشاره به آمار نگران کننده تصادفات جاده‌ای ناشی از تردد خودروھای حامل سوخت قاچاق بیان کرد: نیروھای امنیتی و انتظامی با اقدامات پیشگیرانه از ورود این خودروھا به جاده ھای اصلی استان ممانعت بعمل آورند تا حداقل تصادفات و سوانح جاده‌ای را داشته باشیم.

مرعشی حضور ھر مسافر در استان را زمینه ساز رونق اقتصادی، تبادل فرھنگی و عرضه فرھنگ بومی به مسافران دانست که سفیران جذب گردشگر ھستند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه گفت:: به منظور فراھم آوردن زمینه سفرھای ایمن برای مسافران نوروزی که استان را مقصد گردشگری قرار داده اند، بازرسان ستاد صیانت از ۲۴ اسفندماه جاری در کنار ھمه عوامل اجرایی طرح ویژه نوروزی برای نظارت بر کیفیت خدمات و رعایت حقوق شھروندی حضور خواھند داشت.

محمد تقی اوکاتی از دستگاه‌های اجرایی خواست نمایندگان خود را برای ھمکاری در امر بازدیدھا و ارتباط با بازرسان و پیگیری امور به دبیر خانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شھروندی استان معرفی نمایند.

ھمچنین مدیرکل راھداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده ارائه خدمات به مردم ھستند و در سال جاری ھیچ گونه افزایش نرخ برای حمل و نقل جاده‌ای مسافران نخواهیم داشت.

خانقایی اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، درزگیری و لکه گیری بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌ها، نصب تابلوھای اخطار و خط کشی راه‌ها را از جمله اقدامات اداره کل راھداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ارائه خدمات و ایمنی تردد به مسافران نوروزی برشمرد.

وی گفت:: در طول طرح نوروزی، ۲۷ پایگاه ثابت و ۳۸ پایگاه سیار به ھمراه ۶۵ تیم با داشتن ۱۳۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، ۴۹۰ نیروی انسانی و تعداد ۲۹ مجتمع خدمات رفاھی پیش بینی شده که آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی ھستند.

مدیرکل راھداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: سال گذشته تعداد ۲۰۰ ھزار نفر مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده اند.

گفتنی است؛ طرح ویژه نوروز ۹۷ از ۲۴ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۹۷ در سراسر استان برگزار خواھد شد.
انتهای پیام/ع

برگزاری طرح ویژه نوروز ۹۷در استان 

برچسب ها: نوروز ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار