منابع بیمارستانی لیبی از کشته شدن سه نفر در درگیری‌های جنوب این کشور خبر دادند

در درگیری‌ها میان قبایل رقیب در جنوب لیبی ۳ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند و با کشته شدن آنها، شمار کشته‌های این درگیری‌ها از آغاز ماه فوریه تاکنون به حدود ۱۰ نفر رسید.

منابع بیمارستانی لیبی از کشته شدن سه نفر در درگیری‌های جنوب این کشور خبر دادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه،  یک منبع بیمارستانی در لیبی اعلام کرد در درگیری‌ها میان قبایل رقیب در جنوب لیبی ۳ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند و با کشته شدن آنها، شمار کشته‌های این درگیری‌ها از آغاز ماه فوریه تاکنون به حدود ۱۰ نفر رسید.

این خشونت‌ها در شهر سب‌ها واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس، پایتخت لیبی که به طور مرتب صحنه زد و خورد‌های مرگباری میان قبایل رقیب است، ادامه دارد.

دفتر اطلاع رسانی مرکز پزشکی سب‌ها در صفحه اختصاصی خود در شبکه فیس بوک اعلام کرد این درگیری‌ها صبح سه شنبه به «سه کشته و ۲۰ زخمی» منجر گردید.

ماموریت سازمان ملل متحد در لیبی موسوم به مانول نیز یکم ماه مارس در آماری به شش کشته و حدود ۱۰ زخمی در این نبرد‌ها که از آغاز فوریه درگرفته است، اشاره کرده بود.

قبیله عرب موسوم به اولاد سلیمان و قبیله سیاه پوست تبو که در منطقه‌ای از لیبی واقع در مرز شمال چاد و نیجر زندگی می‌کنند، برای به دست گرفتن کنترل سب‌ها به درگیری‌های بیرحمانه‌ای دست زده اند.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ بر اثر جنگ قدرتی که در گرفته است، پاره پاره شده است و به ویژه در جنوب این کشور به خلاء سیاسی و امنیتی منجر گردیده است.

فائز السراج، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی روز سه شنبه در پایان نشستی با مقامات نظامی جنوب اتخاذ تدابیری را برای پشتیبانی از نیرو‌هایی که مسئول حفظ امنیت جنوب هستند، اعلام کرد، اما به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

وزارت بهداشت لیبی در بیانیه‌ای «طرف‌های درگیر در بحران را ترغیب کرد زیرساخت‌های بهداشتی شهر را حفظ کنند».

به گفته محمد هیثم، معاون وزیر بهداشت لیبی، دولت وحدت ملی که به قبایل عرب در این منطقه نزدیک است، تصمیم گرفت ۱۰ خودروی مجهز به تجهیزات پزشکی به سب‌ها ارسال کند.

ارتش ملی خود خوانده لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر که قبیله تبو از آن پشتیبانی می‌کند، روز یکشنبه از استقرار نیرو‌های خود در پایگاه هوایی براک الشاطی، در حدود ۵۰ کیلومتری شمال سب‌ها خبر داده بود.

انتهای پیام/

۳ کشته و ۲۰ زخمی در درگیری میان قبایل رقیب در جنوب لیبی

برچسب ها: آفریقا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار