ترامپ در میان میلیاردر‌های جهان در چه جایگاهی قرار دارد؟

رتبه رئیس‌جمهور ثروتمند آمریکا در جدیدترین فهرست فوربز از اسامی میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۱۸، نسبت به جایگاه پیشین خود ۲۲۲ پله سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «بیزنس استاندارد»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین فهرست میلیاردرهای جهان که هر ساله از سوی نشریه فوربز منتشر می شود، 222 پله از جایگاه قبلی خود سقوط کرد. بر اساس این رده بندی، ترامپ نسبت به سال گذشته 400 میلیون دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است.

در حال حاضر، این تاجر سرمایه دار آمریکایی با 3.1 میلیارد دلار دارایی در جایگاه 766 فهرست میلیاردرهای جهان در سال 2018 قرار دارد. وی سال گذشته در رتبه 544 قرار داشت.

فوربز، یک نشریه آمریکایی است که هر ساله فهرستی از نام ثروتمندترین افراد جهان را منتشر می کند. این نشریه هزینه های سنگین رئیس جمهور آمریکا برای رقابت در انتخابات این کشور و همچنین برخی پرونده های قضایی هزینه بر را از عوامل اصلی کاهش میزان دارایی های ترامپ می داند.

در سال 2017 نیز حدود یک میلیارد دلار از ارزش دارایی های ترامپ کاسته شد. ارزش مالی برج ترامپ نیز در سال گذشته حدود 41 میلیون دلار کاهش یافت. همچنین رئیس جمهور آمریکا در برخی پرونده های قضایی نظیر دانشگاه ترامپ، متحمل پرداخت غرامت 25 میلیون دلاری شد.

بر اساس فهرست جدید فوربز، «جف بیزوس» موسس 54 ساله شرکت آمریکایی آمازون، با 112 میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین فرد جهان است. وی در فهرست میلیاردرهای جهان در سال 2018 با پیشی گرفتن از «بیل گیتس»، مدیر عامل مایکروسافت، در جایگاه نخست قرار گرفت.

در این رتبه بندی بیل گیتس با 90 میلیارد دلار دارایی در جایگاه دوم قرار دارد. به اعتقاد فوربز تاکنون تفاوت میزان دارایی ها میان جایگاه اول و دوم تا این حد زیاد نبوده است.

انتهای پیام/

سقوط ۲۲۲ پله‌ای ترامپ در فهرست میلیاردر‌های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
ترامپ نادان است
آخرین اخبار