برای نخستین بار در کشور؛

طرح انتقال هوایی خط برق اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح انتقال هوایی خط برق، به منظور جلوگیری از قطع درختان در پروژه‌های عمرانی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی مقدم به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: سال آینده، برای نخستین بار در کشور طرح انتقال خط برق به صورت هوایی، و به منظور جلوگیری از قطع هزاران درخت در پروژه‎های عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

وی با بیان افزایش اعتبارات استانی منابع طبیعی طی سه سال گذشته اضافه کرد: این اعتبارات با رشد ۴۰۰ درصدی، از ۲۷ میلیارد ریال به ۱۰۶ میلیارد ریال افزایش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: در گذشته برای آبخیزداری ردیف اعتباری ملی از سد‌های زاینده رود و کارون به منابع طبیعی اختصاص می‌یافت که امسال با پیگیری‌های صورت گرفته، ردیف اعتباری خارج از سد نیز به میزان ۱۰ میلیارد ریال به آبخیزداری استان تخصیص داده شد.

محمدی مقدم ادامه داد: طی سه سال گذشته، ۳۰۷ هزار و ۴۲۵ کیلوگرم چوب، ۴۳ هزار کیلوگرم زغال، ۱۴ هزار کیلوگرم گونه خوراکی کرفس کوهی (کلوس) و ۱۱ هزار کیلوگرم گونه‌های دیگر گیاهی قاچاق توسط یگان حفاظت این اداره کل در استان کشف و ضبط گردید.

۱۵ تا ۲۱ اسفند با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام گذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درخت‌کاری» است.

انتهای پیام/خ

رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات استانی منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.