مادر بودن سخت ترین و پرمشقت ترین کار دنیا است که تا آخر عمر بازنشستگی ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد ، دیدم زمانی را که با لبخندم ،لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شد و با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.

بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان،فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) ، روز مادر نام گرفته است ؛ بانویی كه گل سرسبد تمام بانوان عالم است.

زندگی و سیره ی حضرت زهرا( س) به قدری آموزنده و جذاب است كه هر زن آزاده ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می كند؛ زنی كه تولدش از دامن خدیجه كبری ، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در كانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تكبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب كوثر به او عطا كرد؛ زیرا وی سرچشمه ی تمام خوبی های جهان است. 

و چه زیبا تولد این بانوی گرانقدر به ابتكار بنیانگذار جمهوری اسلامی– امام خمینی (ره) – روز زن و روز مادر نام گرفت؛"اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد،چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله علیها است؛زنی كه افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می درخشد."

عشق یعنی مادر!!!

زنان و مادران این سرزمین به ‌عنوان یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی، در همه عرصه‌های پس از انقلاب حتی در جریان جنگ تحمیلی نقش بسزایی را در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایفا کرده‌اند و اینک که کشور در تکاپوی تحقق شعار سال یعنی "اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل" است نیز این قشر می‌تواند نقشی بی‌بدیل داشته باشد.

از خاطرات مادران شهدا در روز مادر تا چشم انتظاری مادران گوشه نشین در خانه سالمندان

روز مادر وظیفه تمامی فرزندان است که برای گفتن تبریک نزد مادر حضور یابند، این روز خاص برای مادران شهدا نیز است اما مادر بر سر مزار فرزندش حاضر می‌شود و در گوشه ای در همین شهر هنوز هم مادرانی در خانه سالمندان چشم انتظار دیدار فرزندان در روز مادر هستند..



مادران شهدا در روز مادر چه حال و هوایی دارند


در روز مادر، وظیفه هر فرزندی است که از راه دور هم که شده برای تبریک گفتن به مادر اقدام کند، اما این روزهای خاص برای مادرانی خاص حال و هوایی دیگر دارد، برای مادران شهدا که جای خالی فرزندانشان بیش از پیش احساس می‌شود و به ویژه مادرانی که هنوز چشم به راه پیکر عزیزان به سفر رفته شان هستند.

و چه سخت است که در روز مادر به جای آنکه فرزند برای تبریک گفتن پیش مادر برود، مادر بر سر مزار فرزندش حاضرمی شود.
سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، بهانه ای شد تا به سراغ مادرانی برویم که نه تنها جوانی شان را صرف بزرگ شدن فرزندانشان کردند بلکه حالا باقی عمرش را صرف نگریستن به قلب عکسش می کنند.

مادر شهید محمد نایبی یکی از آن مادرانی است که با گذشت سال‌ها از غم فرزند شهیدش خدا را شاکر بوده و با نقل خاطرات از نحوه شهادت فرزندش باری دیگر صبر و شکیباییش برایمان نمایان می‌شود..

 

مادر شهید نایبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ از خاطرات فرزندش برای ما می گفت که محمدم همیشه برای نماز پیشقدم از تمامی بچه‌هایم بود و در کارهای خانه به من کمک زیادی می‌کرد، آرام و با وقار بود وبرای انجام هر کاری قبلش فکر می‌کرد.

فرزندم درراه دفاع از مرزو بوم وطن خود در آبان ماه  سال جاری در حین درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

مادر با چشمان پر از اشک گفت : روز مادر که می رسید محمدم می آمد و می گفت مادرم چه هدیه ای می خواهی تا برایت بگیرم. و همیشه بر زبانش این جمله بود که مادر ، تو و دعایت از نان شب برایم واجب تر است.

مادر زیباترین شعر خدا

 

مادران چشم انتظار در آسایشگاه سالمندان

اما در این میان مادرانی هستند که سال‌ها برای فرزندان خود زحمت کشیده‌اند و اینک شرایط روزگار آنها را از فرزندان شان دور کرده و در حسرت دیدن آنها می مانند.

بی بی معصومه یکی از مادرانی است که سال‌های زیادی در آسایشگاه امدادکیمیا زندگی می‌کند و از شرایط زندگی خود در این مجموعه می‌گوید.

وی گفت: حدود‌ ۱۰سال پیش همسرم فوت کرد و با وجود اینکه 6 فرزند دارم و هر کدام از آنها نیز از لحاظ مالی شرایط خوبی را دارند، ۲سالی است که مرا به  خانه سالمندان آورده اند.

این مادر پیر از شرایط سخت زندگی در این مکان سخن گفت. در حالی که اشک از چشمانش جاری می شد گفت،فرزندانم مرا رها کرده اند و در این سال‌ها تنها هزینه نگهداری ام را به حساب مرکز واریز می کنند و هیچگاه به دیدنم نیامده اند و آرزوی یک لحظه دیدن چهره شان بر دلم مانده است.

به گفته وی روزهایی چون روز مادر شاید سخت ترین روز برای مادرانی باشد که در این مرکز زندگی می‌کنند چرا که از اول صبح نگاهشان به در آسایشگاه است تا شاید فرزندانشان بیایند اما...

عشق یعنی مادر!!!

 

مادر کسی است که از خود گذشتگی و فداکاری می کند برای رفاه حال فرزندانش ، اشک هایش را می پوشاند تا لبخند فرزندش را ببیند. خود را در سختی قرار می دهد تا شاهد موفقیت فرزندانش باشد.

 و به همین دلیل است که جمله زیبای ‹ بهشت زیر پای مادران است › سزاوار توست ، ای مادرم!!!

گزارش:طیبه اکبرآبادی

انتهای پیام/ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.