برگزاری مراسم نیکوکاری در مدارس شهرستان دیر

مراسم جشن نیکوکاری با هدف کمک به دانش آموزان و نیازمندان در آستانه سال نو و همزمان با سراسر کشور در ۴۰ آموزشگاه شهرستان دیر با حضور مسئولان برگزار شد.

برگزاری مراسم نیکوکاری در مدارس شهرستان دیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیر کمیته امداد شهرستان دیر صبح چهارشنبه در آیین برگزاری جشن نیکوکاری که به صورت نمادین در آموزشگاه شهید بهشتی دیر برگزار شد، گفت: جشن نیکوکاری با هدف کمک به نیازمندان با شعار یک دانه لبخند می‌کاریم در ۴۰ آموزشگاه شهرستان دیر در حال برگزاری است.

مسلم انیژپور با بیان اینکه مشارکت در این جشن، تمرین درس ایثار، انفاق، کمک به همنوع و انسان دوستی است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری از ۱۶ اسفندماه در شهر‌های مختلف شهرستان و روز جمعه نیز در مصلی‌های نماز جمعه این شهرستان برای جمع آوری کمک‌های مردمی برپا است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ خانوار و تعداد ۵۰۰ دانش آموز و دانشجو در شهرستان دیر تحت حمایت این نهاد مقدس هستند، اضافه کرد: کمک‌های اهدایی دانش‌آموزان پس از جمع آوری در اختیار مدیران مدارس برای توزیع بین دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند تا قبل از سال نو قرار می‌گیرد.

انیژپور با بیان اینکه جشن نیکوکاری همه ساله از سوی این نهاد در مدارس این شهرستان در آستانه سال نو با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ اخلاق و نوعدوستی در بین دانش آموزان برگزار می‌شود، افزود: در کمیته امداد در سال جاری ۳ طرح حمایتی تامین ارزاق، تامین پوشاک و تامین جهیزیه نو عروسان تعریف شده است که هر خانواده تحت حمایت با یک طرح مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیر کمیته امداد شهرستان دیر گفت: روح عاطفه و مهر در همه مردم ایران وجود دارد و دانش آموزان و فرهنگیان نیز به عنوان عضوی از این جامعه همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور و تأثیرگذارند.

امام جمعه موقت دیر نیز در این آیین گفت:قدم‌هایی که برای کمک به افراد نیازمند برداشته میشود را خداوند ناظر است و به کمک کنندگان جزای نیک خواهد داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی با بیان اینکه بنای این انقلاب بر اساس توجه به مستضعفین و محرومین بوده است، اظهار داشت: خدمت به دیگران و نیازمندان جامعه از نعمت‌های الهی است که خداوند در اختیار ما گذاشته و باید همواره از این نعمت در استای رفع نیاز جامعه اقدام کرد.

وی ضمن تبریک هفته نیکوکاری افزود: فرهنگ ایثار و فداکاری نباید محدود به روز خاصی باشد بلکه باید در تمام ایام سال مورد توجه باشد.

امام جمعه موقت دیر بر لزوم ترویج فرهنگ کمک به همنوع به عنوان یکی از آموزه‌های ناب اسلامی در جامعه به‌ویژه در بین نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت: خیرین و نیکوکاران کشورمان با پرداخت نذورات و هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند به آنها برای رشد و موفقیتشان کمک می کنند.

انتهای پیام/م

مراسم جشن نیکوکاری در ۴۰ مدرسه شهرستان دیر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.