ساماندهی سه معبر موقت مرزی در کردستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵ معبر موقت مرزی در کردستان وجود دارد که سه مورد آن ساماندهی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بختیار خلیقی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ارائه گزارشی از فعالیت بازارچه‌های غیررسمی در استان کردستان، گفت: ۵ معبر موقت در کردستان وجود دارد که براساس مصوبه کشوری، ساماندهی معابر خانم‌شیخان مریوان، مله‌خورد سروآباد و سیرانبند بانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا شناسایی و جمع‌بندی اطلاعات مرزنشینان شعاع ۲۰ کیلومتری این نقاط مرزی برای صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزنشینی در دستور کار قرار گرفت و فرمانداران شهرستان‌های مذکور وارد عمل شدند.

 خلیقی با بیان اینکه افراد مشمول بعد از شناسایی و انجام راستی‌آزمایی صاحب کارت الکترونیکی مبادلات مرزی شدند، بیان کرد: این افراد حق ورود و خروج کالاهای مجاز را با بهره‌مندی از تخفیف سود حدود ۵ میلیون ریال در ماه را دارند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تعداد خانوارهای مشمول در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز سیرانبند بانه را هم،  ۱۲ هزار و ۱۵۸ خانوار عنوان کرد و گفت: تعداد کارت فعال شده بیش از ۵ هزار خانوار است.

وی گفت: در شهرستان سروآباد تعداد خانوارهای شناسایی شده در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز حدود ۲ هزار و ۳۲۷ خانوار است که تنها ۲۰۰ کارت برای آنها صادر شده است.

خلیقی تصریح کرد: ۹ هزار و ۴۳۵ خانوار در مرز خانم‌شیخان فعالیت دارند که تاکنون ۶ هزار و ۳۸ کارت الکترونیک برای این خانوارها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سه مرز غیررسمی، ۲۳ هزار و ۵۲۰ خانوار با ۷۹ هزار و ۳۸۲ نفر جمعیت شناسایی شده بوده که جمعا ۱۲ هزار و ۱۱۵ کارت الکترونیک تبادلات مرزی برای آنها صادر شده است.

انتهای پیام/ د م

صدور ۱۲ هزار و ۱۱۵ کارت الکترونیک تبادلات مرزی برای مرز نشینان

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.