ساخت ۲ سریال فاخر تلویزیونی همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در مرکز گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: ساخت ۲ سریال فاخر تلویزیونی با حضور رئیس رسانه ملی و سخنگوی دولت جمعه ۱۸ اسفند همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در مرکز گیلان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سریال تلویزیونی ۲۶ قسمتی "گنج راه شیری" با موضوع معرفی کوشیار گیلانی، از مشاهیر گیلان به کارگردانی فرهاد مهرانفر خواهد بود، افزود: فیلمبرداری سریال ۳۰۰ قسمتی "مادرسوجان" نیز به کارگردانی فریدون حسن پور و با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیز روز جمعه ۱۸ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با اشاره به اینکه این استان با داشتن هنرمندان توانا می‌تواند قطب فیلم و سریال کشور معرفی شود، یادآور شد: سریال "گنج راه شیری" در نیمه دوم سال ۹۷ از شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهد شد که مخاطبان اصلی این سریال نوجوانان خواهند بود.

ظهیری معرفی مشاهیر گیلان، آداب و رسوم مردم گیلان و پوشش و خوراک گیلان را از اهداف ساخت این سریال اعلام کرد و گفت: سریال " گنج راه شیری" با اعتبار ۴ میلیارد تومان ساخته خواهد شد که ۳۰ درصد از منابع ساخت این سریال استانی و ۷۰ درصد آن ملی است.

وی با بیان اینکه سریال ۳۰۰ قسمتی "مادر سوجان" نیز در ۶ بخش ۵۰ قسمتی که با موضوع قبل از انقلاب اسلامی تا زمان کنونی ساخته خواهد شد، تصریح کرد: این سریال یکی از پروژ‌ه های صدا و سیمای گیلان است که به مفاهیم فرهنگی و اجتماعی گیلان می‌پردازد.

 

انتهای پیام/ع

ساخت سریال‌های "گنج راه شیری" و "مادرسوجان" در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.