شهرستان مهر میزبان همایش ملی نهج البلاغه

همایش ملی نهج البلاغه در مهر فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی نهج البلاغه در آرا و اندیشه‌های اسلام پژوهان شهرستان مهر فارس گفت: نهج‌البلاغه باید با توجه ویژه مسئولان حوزه و دانشگاه و نگرش درست به متون دینی باشد تا نهج البلاغه از غربت و بیگانگی خارج شود.

وی با بیان اینکه تنوع موضوعی در نهج البلاغه موج می‌زند و خطبه نخست این کتاب در مقایسه با قرآن به مانند فاتحة الکتاب نهج البلاغه بوده، بیان کرد:نهج البلاغه لبریز از دانش و بینش و کتاب سیاست و تربیت است.

فقهی زاده نهج‌البلاغه را مایه ورترین کتاب مستقل سیاسی، فکری و اجتماعی و‌تربیتی موجود در متون دینی دانست و افزود: این کتاب پس از قرآن اعجازگونه‌ترین اثر عالم اسلام است و موجب فخر مسلمانان از شیعه و سنی به‌شمار می‌رود.

بهزاد مریدی دبیر همایش ملی ریحانة النبی تصریح کرد: همایش ملی نهج البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان با مشارکت مرکز نهج البلاغه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مرکز فاطمیه، استانداری فارس، مرکز پژوهش‌های مطالعات فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲۵ اثر در قالب مقاله به این همایش ارسال شد که در مرحله نخست ۷۵ مقاله و در مرحله دوم ۲۵ مقاله برگزیده شد و به صورت مجلدی در این همایش ارائه می‌شود.

دبیر همایش ملی ریحانة النبی اضافه کرد: برنامه‌های همایش ادبی ریحانة‌النبی از ۱۴ اسفند در شیراز آغاز شد و در گام پایانی خود به شهرستان مهر رسید که تا فردا با معرفی برگزیدگان ادامه دارد.
انتهای پیام /ت

برگزاری همایش ملی نهج البلاغه در مهر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار