مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان کرد؛

باید فرهنگ ایثار وشهادت را به نسل چهارم منتقل کنیم

هاشمی گفت:فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است و باید این فرهنگ را حفظ و به نسل چهارم منتقل کنیم که تا این فرهنگ وجود دارد دشمن جرأت تعرض به کشورمان را پیدا نخواهد کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدجواد هاشمی،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم،پیش ازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف معرفی برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)،گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأسیس شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم،ادامه داد:شهدای دفاع مقدس با پیروزی‌ها و موفقیت‌های خود موجب تقویت نظام شدند و امروز هم شهدای مدافع حرم موجب خرسندی و سربلندی اسلام هستند.

وی افزود: با توجه به نقش بسیار مهم شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن، در سال ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند در تقویم رسمی کشور به نام «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری شد.

هاشمی به تشریح برنامه‌های روز شهید پرداخت و گفت: میزان آشنایی مردم با این روز افزایش پیدا کرده و بیش از ۵۰ درصد مردم با این روز آشنا هستند؛ برنامه‌های روز شهید موجب آگاهی مردم به ویژه نسل جوان می‌شود.

وی گفت: در سطح کشور برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حتی به صورت بومی انجام می‌شود و در این راستا از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و بسیج استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است و باید این فرهنگ را حفظ و به نسل چهارم منتقل کنیم که تا این فرهنگ وجود دارد دشمن جرأت تعرض به کشورمان را پیدا نخواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ادامه داد: آنان که خود را دایه‌دار دموکراسی و سردمدار یک قدرت جهانی می‌دانند مطلع باشند این انقلاب با مردم گره خورده است و مردم همیشه در صحنه حضور دارند؛ امروز دوران جهاد با نفس و سایبری است و باید جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا نماییم.

هاشمی در ادامه از برگزاری همایشی با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: این مراسم با حضور بیش از ۴ هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ۲۲ اسفندماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی غبارروبی مزار شهدا را که در واقع صیقل دادن نفس و جان خود انسان است یکی از موارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: هیچ زمانی نباید امام خود را تنها بگذاریم و زیر باز ذلت برویم.

وی کاشت نهال به نام شهدا، تجدید میثاق با امام راحل و شهدا در روز ۲۱ اسفندماه در گلزار شهدا، تجلیل از مروجین (حسینیه‌ها، دستگاه‌های برتر و تشکل‌های فعال ایثارگری)، اجرای طرح سپاس، دیدار با مراجع تقلید را از برخی برنامه‌ها بنیاد شهید و امور ایثار گران برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه به مناسبت روز شهید در حاشیه نماز جمعه نمایشگاهی خواهیم داشت، مطرح کرد:طرح قرآنی در مدارس و حسینیه‌ها و اهدای ثواب آن به روح شهدا، نشست با ائمه جمعه و هماهنگی با شورای ائمه جماعات جهت معرفی روز شهید، نشست با تشکل‌ها از جمله طلاب برای اعزام پیام آوران، تجلیل از مادران شهدا در حرم مطهر و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

مادران و همسران شهدای مدافع حرم در قم تجلیل می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار