تاسیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری سنندج

شهردار سنندج گفت: سازمان بهسازی و نوسازی و سازمان خدمات موتوری ادغام شده و از این به بعد باعنوان سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری فعالیت خواهد کرد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ حشمت‌اله صیدی شهردار سنندج صبح امروز درمراسم معارفه سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری که با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: بر اساس چارت جدید ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری‌ها دو سازمان بهسازی و نوسازی و سازمان خدمات موتوری ادغام شده و از این به بعد باعنوان سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاسیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری در شهرداری  فرصت مناسبی برای احیاء بافت‌های فرسود و ناکارآمد شهری است.

 شهردار سنندج گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده دارد و اعتبارات خاصی هم برای این طرح در نظر گرفته شده است که باید این سازمان در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده سطح شهر اقدامات لازم را صورت دهد.

صیدی افزود: مدیریت تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی بازآفرینی فضاهای شهری مبتنی بر طرح‌های جامع و تفصیلی از قبیل حفظ ، تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی اماکن و محدوده‌های تاریخی و فرهنگی شهرها از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان عمران و بازآفرینی فضای‌های شهری است.

 وی اذعان داشت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محله‌های حاشیه‌ای و اقشار کم در آمد، ساماندهی بافت‌های ناکارآمد الحاقی به شهر و ناهمگون در محدوده شهر، مدیریت اجرای پروژه‌های محرک توسعه بافت و تاسیسات عمومی مورد نیاز و ایجاد سامانه اطلاعات، پایش وارزیابی طرح‌های بازآفرینی وعمرانی شهری از دیگر وظایف این سازمان است.

وی از زحمات  مدیرعامل سازمان‌های  خدمات موتوری و بهسازی و نوسازی  تقدیر کرد و گفت: امیدواریم مدیریت جدید در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با اجرای طرح‌های متنوع عمرانی در سطح شهر زمینه رفع مشکلات سطح شهر و همچنین در آمدزایی لازم برای شهرداری را فراهم آورد.

گفتنی است؛ در این مراسم لقمان حیدری بعنوان سرپرست سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری سنندج منصوب شد.

انتهای پیام/ د م

انتصاب سرپرست سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری سنندج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.