غرس کاری یک هزار اصله نهال در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری یک هزار اصله نهال در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان غرس شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، یک هزار اصله نهال ثمردار با حضور رئیس دانشگاه ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، معاونین ، روسای دانشکده ها ، اساتید، ائمه جماعت دانشگاه های استان کردستان ، کارکنان و دانشجویان در محوطه دانشگاه غرس شد.

سیامک واحدی رئیس دانشگاه در این مراسم با اشاره به اهمیت درختکاری، گفت: یکی از زیبایی‌های دین مبین اسلام، کامل بودن آن بوده و در این دین، هیچ چیز ارزشمندی نادیده گرفته نشده و از قلم نیفتاده که یکی از این امور درختکاری است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: درخت، مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

واحدی خاطر نشان کرد: نگاه ما باید نسبت به حفظ منابع طبیعی ویژه باشد تا از این طریق به هوای پاک و سالم دسترسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در امر درختکاری و حفاظت از عرصه‌های جنگلی از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دکتر واحدی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرموده پیامبر اسلام، هر مسلمانی که درختی بکارد یا زراعتی کند و از محصول آن مردم و طیور و حیوانات بخورند اجر و پاداش صدقه برای او خواهد بود.

این مقام مسول افزود: کاشت درخت برای انسان به عنوان باقیات الصالحات است که باید سیره عملی و رفتار و گفتار پیامبر (ص) و امامان (ع) در درختکاری اسوه و الگوی مسلمانان قرار گیرد و درختکاری در بین مسلمانان رواج یابد. درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.

آیین کاشت نهال با حضور ائمه جماعت دانشگاههای استان و شرکت پرشور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/د م

کاشت درخت برای انسان به عنوان باقیات الصالحات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.