صدور مجوز حمل بهداشتی ۲۵۷ هزار راس دام از خراسان شمالی

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مجوز حمل بهداشتی ۲۵۷ هزار راس دام از خراسان شمالی صادر شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، ابراهیم تقوایی مقدم کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان گفت:: در سال جاری صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای برای خروج بیش از ۲۵۷ هزار رأس دام زنده سبک و سنگین از استان به به مقصد سایر استان‌ها و کشتارگاه‌های دام سطح کشور انجام شده است.
وی افزود: از این تعداد بیش از ۲۵۰ هزار رأس دام سبک گوسفند و بز و بیش از ۷ هزار رأس دام سنگین گاو و گوساله و ۱۳۸ رأس اسب از خراسان شمالی به مقصد استان‌های دیگر گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای صادر کرد.
تقوایی مقدم با بیان این که راه‌های فرعی مواصلاتی به استان برای فرار سودجویان و متخلفان حمل دام زنده و یا فرآورده خامی دامی غیرمجاز زیاد است، گفت: اتصال سامانه قرنطینه دامپزشکی با سامانه بر خط اداره کل حمل و نقل جاده‌ای باعث شده که چوبداران و دامداران استان صرفا با رعایت شرایط حمل بهداشتی قرنطینه‌ای و از مسیر قانونی اقدام به حمل دام کنند.
وی افزود: از آن جایی که این اداره کل در همه مناطق دارای پست قرنطینه‌ای نیست ضرورت دارد که پلیس راه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط تعاملات و تفاهم نامه‌هایی با دامپزشکی استان داشته باشند.
انتهای پیام/ط


صدور بهداشتی حمل دام سبک و سنگین از خراسان شمالی

برچسب ها: صادرات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.