اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در لرستان

طرح ملی کتابخانه گردی روز پنجشنبه با حضور استاندار و نماینده، ولی فقیه در لرستان در ۱۳ کتابخانه در لرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نماینده، ولی فقیه در لرستان در آیین آغاز اجرای طرح کتابخانه گردی در کتابخانه غدیر خرم آباد با اشاره به اینکه کتاب‌های دفاع مقدس همواره مورد توجه و مطالعه مقام معظم رهبری قرار دارند، گفت: توجه به این کتاب‌ها که بیانگر عظم ملت ایران است باید در اولویت باشد.

آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: کتاب‌های دفاع مقدس که تصویرگر شهامت، شجاعت، رشادت و گذشت مردم بوده است به عنوان یک سرمایه مورد مطالعه قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ویژه کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس باید از ظرفیت رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها استفاه کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان افزود: تجهیز کتابخانه‌ها در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد و فضای کتابخانه‌ها به فضایی مفرح تبدیل شود تا افراد انگیزه و تمایل بیشتری برای سپری کردن اوقات خود در کتابخانه‌ها داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در راستای تقویت و ترویج مطالعه باید جای خاصی برای محققان و پژوهشگران در نظر گرفته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در این آیین اظهار کرد: به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز (پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه) طرح کتابخانه گردی با حضور مسئولان به طور همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

علی جهان آرا هدف از اجرای طرح کتابخانه گردی را آشنایی بیشتر با مشکلات و ظرفیت‌های نهاد کتابخانه‌ها دانست و افزود: ۱۳ کتابخانه برای اجرای این طرح در استان لرستان در نظر گفته شده است.

در آیین آغاز طرح کتابخانه گردی در کتابخانه غدیر، کارت عضویت این کتابخانه به امام جمعه خرم آباد اهدا شد.

در حال حاضر ۲۹ کتابحانه شهری، چهار کتابخانه روستایی و ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی در استان لرستان فعالیت دارد.

انتهای پیام/د

طرح ملی کتابخانه گردی در لرستان اجرا شد

برچسب ها: وزارت ارشاد ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.