آشنا در شورای سیاست گذاری راهیان نور:

راهیان نور مهمترین ستاد پیشگیری از بحران‌های فرهنگی است

مشاور رئیس جمهور گفت: راهیان نور را یکی از مهمترین ستادهای پیشگیری از بحران‌های فرهنگی می‌دانیم.

راهیان نور مهمترین ستاد پیشگیری از بحران‌های فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در نشست شورای سیاست گذاری راهیان نور بیان کرد: برابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی راهیان نور یک فناوری است اما این فناوری عادی نبوده و همراه با نوآوری است.

وی با اشاره به اینکه دو موضوع در بحث میراث فرهنگی با یکدیگر در تعارض هستند، گفت: یکی از این مسائل مربوط به حراست از میراث فرهنگی و دیگری به معنای دسترس پذیر بودن همین میراث است.

آشنا بیان کرد: راهیان نور به مثابه یکی از بازوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک راه حل نوآورانه‌ای است که علاوه بر حراست از میراث، آن‌ها را در دسترس شهروندان قرار می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به شبکه سازی راهیان نور، تصریح کرد: راهیان نور نمادی از رویکرد وحدت در عین کثرت است و این شبکه سازی توانسته دستگاه‌های دولتی را در اختیار گیرد و پیوند ریشه‌ای میان اجزای نیروهای مسلح برقرار کند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری چند لایه، یکی دیگر از نوآوری‌های راهیان نور تلقی می‌شود، گفت: راهیان نور فرهنگ همکاری را تقویت و اهداف متعددی ترسیم کرد چرا که فرهنگ دفاع مقدس خود نیز چند لایه و عمیق است.

آشنا با اشاره به رویکرد بودجه‌ای راهیان نور، تصریح کرد: ستاد راهیان نور بودجه متمرکز را دنبال نمی‌کند بلکه به سمت هدفمندی بودجه نهادها و سازمان‌ها حرکت می‌کند و خود بودجه زیادی ندارد اما در صدد این است تا تمام دستگاه‌ها بتوانند کار را به درستی انجام دهند.

مشاور رئیس جمهور اذعان داشت: ما راهیان نور را در دولت و نظام یکی از مهمترین ستادهای پیشگیری از بحران‌های فرهنگی می‌دانیم و راهیان نور را بزرگترین فعالیت فرهنگی در جمهوری اسلامی می‌دانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ادعا می‌کنیم که راهیان نور به عنوان بزرگترین و عمیق ترین فعالیت فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است پس باید در جنبه مواجهه با تهدیدات و آسیب‌های فرهنگی در جامعه، نقش آفرینی کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار