باشگاه فرهنگی؛

روایتگری «مادران» سینما و تلویزیون، از دیروز تا امروز

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

روایتگری «مادران» سینما و تلویزیون، از دیروز تا امروزبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.
 
به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی از جمله فیلم‌اولی‌های حاضر در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است. همانطور که از نام اثر پیداست موضوع آن هم به زنان مربوط است و سه زن به نوعی محور داستان قرار می‌گیرند و اتفاقاتی که برای دو خواهر رخ می‌دهد اتفاقات اصلی داستان را رقم می‌زند.

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و ... بازیگران فیلم هستند.

تئاتر آخر هفته

نمایش «هجوم» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل قرار است تا ۲۶ اسفند، هر شب رأس ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ عمارت ارغنون روی صحنه رود.

مهدی ابوحمزه، امیر شمس، علی صفری، هامون خان‌محمدی، مصطفی ایزدی، حامد عابدی، آرش استادی، عرفان رضوی و رها حاجی زینل از جمله بازیگران نمایش هجوم هستند.
 
نمایش هجوم داستانی متفاوت درباره مقوله مرگ و زندگی و آخرالزمان دارد و یکی از نمایشنامه‌های سه‌گانه دشت است. سه گانه دشت شامل سه اثر مربع، هشت و هجوم است.

گالری آخر هفته

«جنگ به روایت لباس» عنوان سومین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع مقدس است که در گالری پردیس ملت برگزار می شود.

این نمایشگاه برای سومین سال متوالی در سالروز عملیات «والفجر ۸» با هدف بهره گیری از المان ها و مفاهیم جنگ تحمیلی در صنعت طراحی لباس کشور برگزار می شود.

افتتاحیه این نمایشگاه از سه شنبه 15  تا ۱۸ اسفندماه، در گالری پردیس ملت دایر خواهد بود.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی«مادر» به کارگردانی علی حاتمی، پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پیرزنی که در سرای سالمندان زندگی می‌کند به خانه برمی‌گردد تا روز‌های پایانی عمرش را در خانه‌اش و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند بگذراند. گرمی حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع می‌کند. فرزندانی که هر کدام با شرایط و مشکلاتی خاص به خانه مادری خود آمده‌اند تا آخرین روز‌های زندگی مادر را کنارش باشند.

در این فیلم سینمایی رقیه چهره آزاد، محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم پور و امین تارخ نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار