بهشت زیر پای مادران است

مادر واژه ای است که عظمت ، ایثار ، عشق و صبر را همزمان معنا می بخشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مادران در تاریخ و زندگی بشر، همواره مقامی بلند داشته و همواره  قلب خانه ومظهر مهر و عاطفه، عشق و احساس بوده اند.

 مادری، فضیلتی است ملکوتی، که در وجود انسان  تجلی می کند و درآن صداقت و تقوا به عالی ترین شکل خود آشکار می شود.

 یک زن در وحله اول مرکز آرامش و دلگرمی خانه و مظهر رفاقت و صمیمیت برای همسر است و بعد از آن هنرمندی است که در نتیجه تلاش خستگی ناپذیرش، فرزندی نیکوپرورش می یابد و آماده می شود تا  در  مسیر پر فراز و نشیب زندگی گام بردارد.

حقیقت زندگی مادر، عشق ورزیدن، دوست داشتن وفداکاری است  چرا که مادر در انجام وظایف خود، غرور و خودخواهی را به فداکاری و عشق ورزی تبدیل می کند و حتی حاضر می شود دفتر عشق و زندگی شخصی خود را برای مدتی نیمه باز یا مختومه سازد و فصلی نو در دفتر جدید فرزندش بگشاید.

در آثار دینی و ادبی ملت های گوناگون درباره مادرو جایگاه پر رنگش در خانواده و جامعه بسیار یاد شده و بیشتر ملت ها روزی را برای قدر دانی از زحمات بی شمار مادران و زنان در نظر گرفته اند.

 مسلمانان نیز بر اساس آموزه های دینی خود،همواره  مادر را در جایگاهی والا نشانده و حرمت او را پاس داشته اند.

بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان،فرزندان با محبت و همسران با وفا، این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام ،که از باب مادر بهترین مادر و از باب  همسر نمونه بارز بهترین همسر است ،روز مادر نام گرفته است.

بانویی كه گل سرسبد تمام بانوان عالم و تنها زنی است كه پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به اولقب" اُم ابیها"،یعنی زنی كه برای پدرش همچون مادر بود ،داده است.

زندگی و سیره ی حضرت زهرا( س) به قدری آموزنده و جذاب است كه هر زن آزاده ای در جهان او را همچون قدیسه ای تحسین می كند.

در کشو ایران نیز از دوران  باستان زنان به عنوان یکی از متمدن ترین اقوام جهان دارای جایگاه بسیار بلند و مقامی بس ارجمند بوده اند،ایرانیان  همیشه زن را موجودی مقدس و پاک که لازمه حیات است دانسته و مقام او را ارج نهاده اند. 

زنان و مادران این سرزمین در تمام مدت تاریخ کشور ،نقش بسزایی در سرنوشت جامعه داشته  و همیشه با شجاعت و صلابت پا به پای مردان تلاش کرده اند و هر جا که لازم بوده سلاح به دست با غرور و غیرت جنگیده اند و یافرزندان عزیزشان را تقدیم آزادی کشورشان وآزادگی مردمشان  کرده اند.

در جامعه امروز هم زنان و مادرانمان هر کدام به نحوی در حال ایثار و فداکاری هستند ،چه بسا مادرانی که برای خوشبختی و آینده ی فرزندانشان بنا به دلایل مختلف هم پدر خانواده اند و هم مادر  .

بهشت زیر پای مادران است

مادرانی  که با تمام وجود، خود را وقت فرزندانشان کرده و تمام مسائل و مشکلات این راه طاقت فرسا را به عشق رشدو موفقیت آنها تحمل می کنند و برای امرار معاش زندگی هم وظایف خارج از خانه و کسب در آمد را به عهده دارند و هم در داخل خانه وظایف  مادرانه شان را با تمام عشق و اخلاق انجام می دهند.

به کمیته امداد امام خمینی که سر بزنیم  تعداد زیادی از این قبیل مادران را می بینیم.  

 سمیه  یکی از همین مادرانی است که در سن جوانی برای تنها دخترش هم پدر است و هم مادر .

سمیه در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، می گوید: لعنت به مواد مخدر که زندگی من و تعداد زیادی از زنان و مادران مثل من را به سیاهی کشانده است.

سمیه ی 32 ساله که  6  سال است بدلیل اعتیاد همسرش به شیشه از اوجدا شده و با تنها دخترش آرزو زندگی می کند از شرایط سخت زندگی و تامین مخارج روزمرگی می گوید،از اینکه سخت کار می کند تا دخترش کمبود پدر را کمتر حس کند و در کنار دوستانش در مدرسه احساس سرافکندگی نداشته باشد .

سمیه ادامه می دهد : دخترم تمام رفتارهای پدرش در هنگام مصرف مواد را به خاطر دارد و من سال هاست تلاش می کنم نقش پدرش را در خاطراتش مثبت کنم تا در آینده دچار مشکلات روحی نشود.

مادر 32 ساله ی قصه هنوز نتوانسته  فرزندش را بیمه  کند و اندکی از بار زندگی کم کند چراکه طبق قوانین کمیته امداد به  زنان سرپرست بالای 35 سال بیمه  تعلق می گیرد .

آرزوی 11 ساله که در آستانه ی نوجوانی است حالا بیش از پیش با بحران  نبود پدر دست و پنجه نرم می کند وظیفه ی مادر پررنگ ترو حساس تر از قبل می شود.

تنها دغدغه ی این مادر فداکارتامین آسایش و رفاه دخترش است و برای رسیدن به  این هدف ساعت ها کار می کند و زحمت می کشد.

ای کاش جامعه ی ما بیش از این پذیرای امثال سمیه که تعدادشان کم نیست باشد و این عزیزان حداقل برای پیدا کردن کار و کسب روزی حلال و اجاره ی  منزل دچار مشکل نباشند.

 مادر بودن خود بار سنگینی است چه برسد به اینکه پدر هم باشی ....

رایحه دل انگیز وجودمادر ،مارا  تا عمق  شکفتن و بلوغ، پیش می برد،خوشا به حال آنان که خدا این نعمت گهربار را در اختیارشان قرار داده ومی توانند از عشق و محبت حضور مادر لذت زندگی کردن را چند برابر حس کنند.

شاید بهشت خدا قبل از زیر پای مادران ، حضورشان در کنار ما باشد .

مادر یعنی دلسوز و بی قرار، مادر یعنی امید در سختی ها، مادر یعنی رایحه ی خوش گل ها، مادر یعنی تمام وجود ما.

بهشت زیر پای مادران است

بیایید قدر داشته هایمان را بیش از پیش بدانیم.

 

انتهای پیام/م

 

گزارش از فاطمه نادری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.