اختتامیه نهمین جشنواره ملی موسیقی بیت و حیران در سردشت

نهمین جشنواره ملی موسیقی بیت و حیران در سردشت با شرکت هنرمندانی از 27 استان کشور بعد از دو روز رقابت، خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جشنواره بیت وحیران که با حضور هنرمندانی از 27 استان کشور در سردشت برگزار شد، ۲۰۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از این تعداد ۱۵۰ کار فردی و ۵۶ کارگروهی بودند و در نهایت از بین شرکت کنندگان تعداد ۴۰ کار انفرادی و 11 کار گروهی به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.

در بخش های موسیقی این جشنواره "بیت"، "حیران" و "مقام" به ترتیب محمدامین رسولی از سردشت، ابوبکر آذرو از پیرانشهر، و حسین ولی نژاد از شیروان رتبه های ممتاز این بخش رابه خود اختصاص دادند.

در "سازهای بادی" بابک قلی زاده از مردودشت، "سازهای زهی" نیما پرتونیا از سنندج، "سازهای کوپه ای" مختار زند سلیمی از سنندج و همچنین در "دو نوازی" مژگان میرسیدی و مژده میرسیدی از بوکان حائز رتبه های ممتاز شدند.

در بخش "گروه نوازی" گروه دنیز به سرپرستی بهمن صبوری از بناب، گروه کردکوب به سرپرستی رضا صلواتی از سقز، گروه دالاهو به سرپرستی هوشنگ امیریان از سرپل زهاب به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در این بخش به دست آوردند.

در بخش تجلیل از پیشکسوتان هم از رضا محمدی خراسان شمالی، و رضا راشد از خراسان شمالی، احمد سرکوهی خراسان رضوی، نبات علی علیزاده از ارومیه، رسول احمدی از مهاباد، و خضر قادری از سردشت، محمدامین یوسفی اذر سردشت ، احمد منده سردشت، رضا الله داد از اصفهان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/م

نهمین جشنواره ملی موسیقی بیت و حیران در سردشت به کار خود پایان داد

 

برچسب ها: شعر ، جشنواره فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.