خطیب جمعه قم:

باید نسخه شادی حلال را ترویج کنیم

آیت‌الله اعرافی ضمن محکومیت حرمت شکنی ها در جشنی با حضور مدیران در تهران گفت:اسلام دین شادی است،باید نسخه شادی حلال را ترویج کنیم.

باید نسخه شادی حلال را ترویج کنیم به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در آیات و روایات اظهار کرد: در آیات و روایات زیادی به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اشاره‌ شده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حضرت زهرا(س) در جوانی قله‌های بلندی را فتح کرد و این بانوی بزرگوار مقام عصمت را داشت، سنت قولی و عملی حضرت زهرا(س) دارای حجیت قطعی است و این بانوی بزرگوار برای همه مردان و زنان الگو است.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت توجه بانوان جامعه در حضرت زهرا(س)گفت: این بانوی بزرگوار در صحنه جامعه موج آفرینی کرد و نقش بزرگی را در یک نقطه عطف تاریخی در جامعه داشت.

وی افزود: زن مظهر مهر و عطوفت در جامعه است و اسلام به تمام ابعاد زن توجه کرده است، اسلام برای انسان‌ها مصالح دنیا و آخرت را با هم در نظر می‌گیرد.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: زنان قهرمان و بزرگوار کشورمان در انقلاب اسلامی نشان دادند که زن هم مربی در خانه، هم نقش آفرین در جامعه و هم پایبند به ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اظهار کرد: برخوردهای نا به جا و وضع محدودیت‌های جاهلانه و نیز آزادی‌های بی اصل و اساس هر دو توهین و ظلم در حق زنان است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه علمی یک مرجع برای پاسخگویی به افراد و در عرصه سیاسی نیز یک رهبر برجسته اسلامی در دفاع از جایگاه ولایت بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: محدودیت‌های اسلام در زمینه حجاب بر مبنای مصلحت‌های کلی انسان برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت و مصلحت کلی و سلامت خانواده دیده شده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به اندیشه‌های فکری در زمینه زن گفت: مترقی ترین اندیشه‌ها در زمینه زنان را اسلام دارد و دنیای امروز با وجود تمام پیشرفت‌ها نیازمند الگوی سبک زندگی متعالی است.

آیت‌الله اعرافی گفت: فضای مجازی و وسوسه‌های گوناگون برای تخریب بنیان‌های عفاف و حجاب آمده است، این در حالی است که زنان ما پاسدار ارزش‌های اسلامی هستند و چند مورد ناچیز نمی‌تواند الگوی زنان باعفاف و حجاب عصر انقلاب اسلامی را تخریب کند.

وی تاکید کرد: اتصال نسل امروز ما با تجربه ایثار و شهادت یک اصل راهبردی است و اقشار مختلف مردم با شرکت در برنامه راهیان نور با میراث دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

آیت‌الله اعرافی افزود: باید در کشور 100 هزار مسجد آباد و همراه با امام جماعت با پشتکار داشته باشیم، اما اکنون با این عدد فاصله داریم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های جامعه اسلامی اظهار کرد: در چنین جامعه‌ای نباید فقر و محرومیت داشته باشیم، به هر اندازه ای که در جامعه فقر و محرومیت باشد، از معیارهای اسلامی فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: شهر قم دومین شهر زیارتی کشور است و در ایام نوروز سال 96، حدود 12 میلیون نفر به این شهر آمدند، البته باید مدیران ملی توجه ویژه ای به شهر داشته باشند و مردم قم از زائرین به بهترین نحو پذیرایی کنند.

امام جمعه قم گفت: طی روزهای اخیر شاهد برگزاری جشن روز زن در تهران با حضور مدیران بودیم، اسلام دین شادی است و باید نسخه شادی حلال را ترویج کنیم، اما حوزه و مراجع عظام تقلید در قبال حرمت شکنی و رواج ضد ارزش‌ها و زیرپاگذاشتن مقررات الهی در جشن‌ها حساس هستند و آن را محکوم می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای سرگرمی‌ مردم اظهار کرد: مدیران و دستگاه‌های فرهنگی باید برای شادی‌های حلال و سرگرمی‌ها برای مردم برنامه ریزی کنند، ولی این برنامه ها نباید با حرمت‌شکنی‌ همراه باشد.

وی ادامه داد: توسعه روابط خارجی را مهم می‌دانیم، اما باید در برابر مواضع وزیر امور خارجه فرانسه ایستادگی کنیم، غربی‌ها در برجام امتحان بدی دادند و باید در برابر آن‌ها قاطع باشیم.

خطیب جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که دوره بزن و دررو تمام شده است و آن‌ها با سد استوار رهبر معظم انقلاب مواجه هستند.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه  قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.