المان‌های نوروزی با آداب و فرهنگ استان همخوانی داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: المان‌های نوروزی باید با آداب و فرهنگ استان همخوانی داشته باشد چرا که نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دیروز در روند بازدید از  آماده‌سازی سطح شهر سنندج، گفت: کردستان یک استان فرهنگی بوده و  هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

 وی با تاکید بر تلاش دستگاه های اجرایی استان در راستای تامین امکانات رفاهی و رفع مشکلات سطح شهر برای استقبال از مهمانان نوروزی، اظهار افزود: شهرداری ها نقش مهمی در پذیرایی از مهمانان نوروزی به ویژه آماده سازی سطح شهر دارد و باید تلاش مضاعفی در این راستا داشته باشد.

 وی گل‌کاری پارکها، لکه‌گیری معابر، رفع مشکل سرویس‌های بهداشتی، خط‌کشی طولی خیابان‌ها و معابر و رفع مشکلات ورودی و خروجی شهرها را از سوی مجموعه شهرداری سنندج مورد تاکید قرار داد وبیان کرد: استفاده از المان‌های نوروزی که با آداب و فرهنگ استان همخوانی داشته باشد ضمن معرفی فرهنگ غنی این استان به مسافران نوروزی نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.

 خوش‌اقبال با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری در اجرای برنامه های مربوط به تعطیلات نوروزی امری ضروری است، اظهار کرد: کردستان به ویژه شهر فرهنگی سنندج سنت ها و آئین های مختلفی دارد که باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت برای جذب گردشگران استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت های گردشگری در استان کردستان به ویژه شهر سنندج، گفت: کوه آبیدر یکی از زیباترین و گردش پذیرترین جاذبه های گردشگری استان کردستان است که باید به بهترین شیوه برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده شود.

وی برنامه‌ریزی‌های اصولی با هدف افزایش سطح خدمات نوروزی در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بستری فراهم شود، که گردشگران و شهروندان بتوانند از برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و بانشاط در شهر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ د م

کوه آبیدر یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان کردستان است

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.