تشدید نظارت بازرسان اصناف بر واحد های صنفی در ایام عید نوروز

کارشناس اقتصادی اتاق اصناف یزد گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر اصناف مختلف در استان یزد در آستانه عید نوروز تشدید می‌شود.

کارشناس اقتصادی اتاق اصناف یزد درگفتگو با گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با بیان اینکه با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد، افزود: نظارت بر قیمت‌های میوه، تره بار، شیرینی، آجیل، خشکبار، فرآورده‌های لبنی، کیف وکفش، مواد پروتئینی، حمل ونقل، بازدید از نمایشگاه‌های فروش بهاره جایگاه‌های سوخت با جدیت بیشتری انجام خواهد گرفت.

حسین شریعتمداری با اشاره جمع‌آوری مراکز غیرمجاز عرضه دخانیات و قلیان افزود: با واحد‌هایی که تخلف بهداشتی دارند و یا مجوز‌های بهداشتی و سلامتی لازم را اخذ نکردند نیز همچون گذشته برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته اصناف یزدی همواره در کشور خوش‌نام بودند و رعایت قوانین و حقوق شهروندی موردتوجه آن‌ها قرار گرفته است.

عضو اتاق اصناف یزد گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی و رصد دقیق وضعیت بازار و صنوف، بازرسی‌ها و نظارت‌های این مجموعه در آستانه سال نو و ایام عید نوروز تشدید می‌شود.

وی افزود: عموم شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم رعایت بهداشت و... مراتب را از طریق تماس با شماره ۳۶۲۹۱۷۱۹ به اطلاع بازرسان این مجموعه برسانند تا پیگیری‌ها و اقدامات لازم صورت بگیرد.

 بازرسان بر عملکرد واحدهای صنفی در ایام نوروزنظارت دارند

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد نیر گفت: با بیان اینکه مطابق دستورالعمل هیئت دولت هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین 1397ممنوع است، گفت: بازرسان این سازمان و اصناف در بازارهای استان نسبت به کنترل و نظارت بر کالا و خدمات در روزهای پایانی سال حضوری فعال دارند.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز1397 در 10شهرستان، برعملکرد واحدهای صنفی و توزیع میوه طرح تنظیم بازار ، نظارت خواهند داشت.

وی افزود: بازرسان و کارشناسان با همکاری مردم بر عملکرد مراکز خرید نوروزی، خدمات مورد نیاز مردم و مسافران نوروزی از جمله قالی شویی‌، خشکشویی ، رستوران ، خدمات خودرویی و سایر بخش ها نظارتی لازم خواهند داشت.

رئیس سازمان صمت یزد ادامه داد: این سازمان از طریق تلفن 124برای دریافت پیشنهاد مردم و گزارش تخلف های اقتصادی شامل گرانفروشی، کم فروشی و صادر نکردن فاکتور فروش، آماده است.

علمدار یزدی در ادامه از 9 هزار و 300 مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی و تشکیل 431 فقره پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و300 میلیون ریال از ابتدای طرح نظارتی نوروز که از هفتم بهمن ماه سال 96 آغاز شد، خبر داد.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ایجاد آرامش در بازار، فراهم کردن بستر مناسب برای تامین، توزیع و مایحتاج عمومی و کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات ضروری ذکر کرد.

علمدار یزدی با اجرای این طرح بر تأمین و توزیع و قیمت میوه به خصوص سیب و پرتقال، مراکز نگهداری کالاها شامل سردخانه ، انبار، بررسی موجودی کالا و پشتوانه ذخیره سازی کالا، برپایی فروش های فوق العاده ، حراج در واحدهای صنفی ، رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی، نصب بر چسب قیمت، صدور فاکتور نیز نظارت ویژه صورت خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت یزد ، رسیدگی ویژه، سریع و خارج از نوبت به پرونده ها در اجرای طرح نوروزی در دستور کار است و در این خصوص هماهنگی با سایر سازمان ها و دستگاه ها شده است.

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفرجمعیت در مثلث گردشگری مرکز ایران و در کنار استان های اصفهان و فارس قرار دارد و هر سال در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران است.

بافت تاریخی شهر یزد نیز 18تیرماه 96 به عنوان نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان و دارای سکنه در یونسکو ثبت شده است.

استان یزد حدود سه هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی 100هزار نفر دارد.

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: حقوق شهروندی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار