میزان ذرات معلق در هوای سنندج 4 برابر حد مجاز اعلام شد

رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:میزان ذرات معلق و گرد و غبار هوای شهر سنندج صبح امروز به 4 برابر حد مجاز رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کژال حبیب زاده رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: موجی از گرد و غبار آسمان استان را فرا گرفته که هم اکنون میزان ذرات معلق به 4 برابر حد مجاز (استاندارد) رسیده است.

وی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی کردستان، میزان گرد و غبار در بعد از ظهر امروز شدت بیشتری به خود می گیرد و این روند تا صبح فردا ادامه دارد.

حبیب زاده بیان کرد: شاخص AQI استاندارد هوای سالم در شاخص PM2.5 عدد صفر تا 50 بوده که از زمان شروع آلودگی هوا تا هشت صبح امروز در سنندج این شاخص به صورت میانگین به سه برابر آن رسیده است.

فرزام بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:این وضعیت هوایی برای تمامی افراد و به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: خارج نشدن غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.

انتهای پیام/م

هوای استان کردستان در وضعیت ناسالم قرارگرفت

 

 

 

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.