کشف کالای ۳۷ میلیاردی قاچاق در مازندران

۳۷ میلیارد تومان کالای قاچاق امسال در مازندران کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در نشست خبری با اشاره به افزایش 25 درصدی کشف کالای قاچاق امسال در این استان گفت: میزان کشفیات ۳۷ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۶۷ فقره پرونده قاچاق امسال در استان تشکیل شد، افزود: هزار و ۷۷۰  متهم به ارتکاب جرم عرضه و فروش کالای قاچاق دستگیر شدند.

پیرفلک گفت: عمده کالاهای قاچاق کشف شده شامل لوازم خانگی ، برقی ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک ،تلفن همراه ، کالاعای دخانی  و کالای بومی ماهیان خاویاری ، چوب و فراورده های جنگلی بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از کشف ۷۰۰ کیلو گرم ماهی خاویاری ، خاویار و ماهیان غضروفی امسال خبر داد و گفت: کشف منابع آبزیان در استان در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته ۱۲برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تنفس جنگل و غیر فعال شدن شرکت های بهره بردار قاچاق چوب کاهش یافت.افزود: بیش از ۷۰۰ متر مکعب چوب جنگلی  و ۱۰۰ دستگاه خودرو  توقیف شد.

پیرفلک گفت: بیش از ۱۳۰ نفر قاچاقچی چوب جنگلی در استان امسال دستگیر شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران تلاش برای مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق و معرفی قاچاقچیان ، افزایش نظارت ، کنترل بازار و تشدید نظارت های محسوس و نامحسوس را خواستار شد .

وی به راه اندازی طرح سامانه  جامع انبارها و شرکت های پخش در مازندران اشاره کرد و گفت: تا کنون ۵۷ هزار واحد صنفی و مراکز نگهداری و شرکت های حمل ونقل کالا شناسایی شدند .

وی افزود: ۳۸ هزار واحد صنفی و مراکز نگهداری موادغذایی در مازندران نام نویسی کردند و هم اکنون در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ م

کشف کالای قاچاق در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار