در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت دریافت نکردن اطلاعات پدر در سامانه ثبت نام کارت های هوشمند ملی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:دریافت نکردن نام پدر در سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به معنی حذف نام پدر از کارت های ملی نیست.

علت عدم دریافت اطلاعات پدر در سامانه ثبت نام کارت های هوشمند ملیمجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عدم دریافت اطلاعات پدر در ثبت نام کارت هوشمند ملی اظهار کرد:طی مکاتبه ای که با وزارت کشور داشتیم آنها توضیح دادند که چون در کارت های ملی قدیمی نام پدر وجود داشت و دریافت مجدد این اطلاعات در سامانه ثبت نام، حجم زیادی را اشغال می کرد از دریافت مجدد اطلاعات خودداری کردیم.

وی افزود:براساس توضیحات سازمان ثبت احوال نقص در اطلاعات مادر در سامانه ثبت احوال وجود داشت و عدم دریافت اطلاعات پدر به معنی حذف نام پدر از کارت های هوشمند ملی جدید نیست.

 


دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند قانونی نبوده و از ابتدا نیز قانون به همین شکل بوده  که نام پدر برای صدور کارت شناسایی درج می شود.

بیشتر بخوانید:ثبت احوال باید درباره دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند پاسخگو باشد


نام پدر در اطلاعات ثبت احوال وجود دارد از این رو برای تکمیل اطلاعات ثبت نام کارت ملی هوشمند وارد کردن نام مادر برای تکمیل اطلاعات فرد در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:وارد کردن نام مادر در ثبت نام کارت ملی هوشمند اختیاری است/ در آینده نام پدر و مشخصات فردی از فرم ارگان ها حذف خواهد شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
اگر اطلاعات پدر هست خب حتمااطلاعات خود شخص صاحب کارت ملی هم هست دیگه پس این همه هزینه واسه چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
یعنی اسم پدر در سامانه ثبت نمیشه ؟
آخرین اخبار