دیدار صمیمانه امانوئل مکرون و ناندرا مودی

رئیس‌جمهور فرانسه در سفر خود به هند، مورد استقبال گرم نخست‌وزیر این کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه پس از شروع سفر 3 روزه‌اش به هند گفت می‌خواهد فرانسه بهترین شریک اروپایی این کشور باشد.

مکرون که پس از ورودش به هند در اواخر روز جمعه با آغوش گرم و استقبال ناندرا مودی مواجه شد، همچنین گفت که امنیت جمعی در الویت دستور کار گفت‌وگوها در روز شنبه قرار خواهد گرفت.

وی پس از یک مهمانی رسمی در خانه رئیس جمهور هندوستان گفت: «فرانسه نقطه ورود به اروپا است. ما می‌خواهیم بهترین شریک هند در اروپا باشیم.»

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اضافه کرد: «نخستین هدف من از این دیدار یک توافق جامع در مورد امنیت جمعی در منطقه میان این دو کشور دموکرات است.»

هند و فرانسه در پی امضای توافق نامه‌ای برای تقویت همکاری نظامی در اقیانوس هند که تحت تسلط قدرت منطقه‌ای چین است، هستند.

علاوه بر این، مکرون در مورد روابط شخصی خود با مودی که بعد از ملاقات او از پاریس در سال گذشته شروع شد نیز گفت: «من فکر می‌کنم ما درک خوبی از یکدیگر داریم. کشورهای دموکرات ما رابطه‌ای تاریخی با یکدیگر دارند.»

مودی نیز مراسم رسمی تشریفات را کنار گذاشت و روز جمعه در فرودگاه هند با آغوشی گرم و دست‌ها قوی از امانوئل ماکرون استقبال کرد.

رئیس جمهور هند روز جمعه در توئیت خود نوشت: «رئیس جمهور امانوئل مکرون، به هندوستان خوش آمدید! بازدید شما همکاری استراتژیک فرانسه و هند را قدرتمندتر خواهد کرد.»

مکرون برای نشان دادن تعهد میان فرانسه و هند برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی، که یکی از الویت‌ها هر دو کشور است، روز یکشنبه در اجلاس سرانه انرژی خورشیدی شرکت خواهد کرد.

دیدار مکرون با مودی کمی پس از بازدید جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از کشور هند صورت گرفت.

ترودو و مکرون در دنیای بین‌الملل به خاطر دیدگاه‌های سیاسی نزدیک به یکدیگر مقایسه می‌شوند، اما ترودو با کمی انتقاد رسانه‌ای و پذیرایی سرد از سوی مودی مواجه شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرانسه ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
به نظر منم با این نژادپرستی آمریکائیا بهتره فرانسه رهبر غرب باشه
آخرین اخبار