کاهش آتش‌سوزی در مراتع استان فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتش‌سوزی در مراتع استان فارس به ۵۳۰ هکتار کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: میزان آتش‌سوزی‌ها مراتع و جنگل‌های استان در سال ۹۳ بیش از ۹ هزار هکتار بوده، ولی این میزان در سال جاری به ۵۳۰ هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: این امر با مشارکت خوب مردم و اقدامات به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی در شناسایی نقاط پرخطر و بحرانی به سرانجام رسید.

بوستانی با اشاره به مشارکت حداکثری و بی‌نظیر تشکل‌ها و نهاد‌های مردمی در انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی از جمله طرح‌های جنگل‌کاری و آبخیزداری، اظهار داشت: در سال جاری با مشارکت مردم و خیرین منابع طبیعی استان بذرکاری در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده است.

وی از اجرای طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان با همکاری مردم و تشکل‌های مردم نهاد طبیعت دوست خبر داد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال‌های اخیر به همت خیرین، تشکلها، صاحبان صنایع و جوامع محلی روبه افزایش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر با مشارکت خیرین نیک‌اندیش آبخیزدار ۴ طرح آبخیزداری با اعتبار حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در عرصه‌های طبیعی استان در حال اجراست.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های قضایی، امنیتی و دولتی در راستای کاهش روند تخریب و تصرف در اراضی ملی استان فارس، گفت: متاسفانه چالش‌های حوزه منابع طبیعی و مسائلی از جمله توسعه‌طلبی و زیاده‌خواهی برخی سودجویان عرصه‌های منابع طبیعی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده که امید است با حمایت‌های بسیار خوب دستگاه قضایی و همکاری نیرو‌های انتظامی در کنار مشارکت مردم و تشکل‌های زیست محیطی بتوان در حفاظت از این عرصه‌ها به نتایج خوبی دست یافت.

بوستانی افزود: انجام اقدامات حفاظتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی‌ها در اراضی ملی تاثیرات بسزایی در حفاظت از این عرصه‌ها داشته به گونه‌ای که میزان آتش سوزی‌ها در سال ۹۳ بیش از ۹ هزار هکتار بوده، ولی این میزان در سال جاری به ۵۳۰ هکتار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: این امر با مشارکت خوب مردم و اقدامات به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی در شناسایی نقاط پرخطر و بحرانی به سرانجام رسید.
انتهای پیام/ر

کاهش آتش‌سوزی در۵۳۰ هکتار از مراتع استان فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار