حاجی‌محمدخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

چگونه حساسیت‌های فصلی را درمان کنیم؟

یک پژوهشگر سنتی در خصوص درمان آلرژی‌های فصلی با راهکار‌های خانگی توضیحاتی داد.

جنیدی ویژه عید* چگونه آلرژی و حساسیت‌های فصلی را با دمنوش‌های گیاهی برطرف کنیمداوود حاجی‌محمدخانی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: معمولا در فصل بهار که رویش طبیعت و گرده‌افشانی گیاهان است، حساسیت و آلرژی‌های مختلف در بین افراد بروز پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل حساسیت و آلرژی‌های مختلف اول باید منشأ آن را تشخیص داد تا بتوان بهتر این عارضه را در میان افراد برطرف کرد.

حاجی‌محمدخانی با اشاره به اینکه منشأ حساسیت در برخی افراد حاصل بخارات معده است و اگر بخار معده سرد و تر باشد باعث بروز حساسیت می‌شود، افزود: اگر بخار معده افراد سرد باشد حساسیت آنها با آبریزش زیاد همراه است و اگر بخار معده گرم‌تر باشد، آلرژی با سوزش و عطسه همراه است.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: افرادی که دارای معده مرطوب هستند و بعد از غذاخوردن دچار نفخ و باد معده می‌شوند بیش از دیگران در معرض حساسیت قرار می‌گیرند و این افراد ممکن است با مصرف غذاهای خاص تحریک شوند.

حاجی‌محمدخانی با اشاره به اینکه در برخی افراد منشأ حساسیت، خلط صفراست، تأکید کرد: برای درمان حساسیت بهتر است ترکیبی از گیاهان بابونه، بنفشه، مرزنجوش، سیاه‌دانه را به اندازه یک قاشق مربا خوری با دو لیوان آب جوشانده و بخار آن را بخور بدهند و سپس این دمنوش ترکیبی را صاف و از آن برای استنشاق بینی استفاده کنند.

وی یادآور شد: راه‌حل دیگر درمان حساسیت و آلرژی‌های فصلی حرارت‌دادن نمک و گذاشتن آن بر روی سر به مدت 3 دقیقه است که باید یک هفته این کار انجام شود.
انتهای پیام/

درمان آلرژی های فصلی با دمنوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
خیلی خوب بود دست شما درد نکنه
آخرین اخبار