مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران مطرح کرد:

گذر موفق از پیک تابستان با مدیریت مصرف

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: با مدیریت مصرف از سوی مشترکین می‌توانیم از تابستان، بدون خاموشی عبور کنیم.

مدیرت مصرف از سوی مشترکین پیش شرط عبور از پیک مصرف تابستان استغلامرضا خوش‌خلق مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برق منطقه‌ای تهران بیشترین مشترک برق کشور را دارد، اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای تهران با ۲۰ درصد از شبکه برق و ۲۵ درصد مشترکین کشور حوزه فعالیت وسیعی در تامین برق دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه برای عبور از پیک مصرف در تابستان ۹۶، اقداماتی گسترده‌ای صورت گرفت، بیان کرد: برای تابستان سال ۹۶ با انجام پروژه‌هایی به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان با وجود افزایش پیک ۶ درصدی، تابستان ۹۶ را با کمترین میزان خاموشی پشت سرگذاشتیم.

وی افزود: از اواخر تابستان ۹۶ با تصویب پروژه‌هایی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان اقداماتی برای پایداری و آماده سازی شبکه برای سال تابستان ۹۷ در نظر گرفته که بسیاری از آن تکمیل شده است.

خوش‌خلق ادامه داد: نتیجه عملکرد این گردش مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، انجام پروژه‌های متعدد و همچنین فروش ۴۴ میلیارد کیلووات انرژی در ساعت از طریق شبکه توزیع برق است.

به گفته وی؛ در شبکه توزیع برق تهران پیک ۱۰ هزار مگاواتی را شاهد هستیم که ۲۰ درصد پیک مصرفی کشور است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در استفاده از منابع باید مسائل اقتصادی و استفاده آیندگان از این منابع را مدنظر داشت، تصریح کرد: متاسفانه سرانه مصرف آب و برق در کشور بالاتر از میانگین جهان است و قطعا با مدیریت مصرف از سوی مشترکین می‌توانیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

وی با اشاره به تاثیر کاهش باران بر میزان تولید برق، اذعان کرد: با توجه به اینکه امسال، میزان بارش به حد نصاب نرسیده است به نظر می‌رسد سد‌های آبی نتواند با ظرفیت کامل، تابستان را پشت سر بگذارد و ظرفیت تولید برق آبی در کشور کاهش خواهد داشت.

خوش خلق در پایان گفت: پیش بینی می‌شود میزان مصرف برق در تابستان سال آینده مانند تابستان ۹۶، ۶ درصد افزایش یابد و به ۱۰ هزار ۷۰۰ مگاوات در زمان پیک مصرف برسد که در این میان افزایش دما نیز تاثیر مستقیمی در افزایش مصرف خواهد داشت.

انتهای پیام/

پیش‌بینی افزایش ۶ درصدی پیک مصرف برق در تابستان سال آینده

برچسب ها: وزرات نیرو ، آب و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار