رئیس جمهور آمریکا ماه آینده میلادی در نشست کشورهای قاره آمریکا در پرو شرکت خواهد کرد.

شرکت ترامپ در نشست کشورهای آمریکایی در پروبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس 24، مقامات دولت آمریکا روز جمعه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در نشست کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب شرکت و با سران کشورهای این منطقه دیدار خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از این کشورها از سیاست‌های ترامپ و لفاظی‌های وی نسبت به کشورهای منطقه ناراضی هستند.

نشست منطقه‌ای ماه آینده در پرو به عنوان محلی برای شکل‌دهی رهبری در منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب قلمداد می‌شود. رئیس‌جمهورهای پیشین آمریکا در تمامی هفت نشست قبلی شرکت داشته‌اند، اما بیانیه‌های ضد مهاجرتی، طرح ساخت دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک و موضع تجاری ترامپ، خشم کشورهای این منطقه را به دنبال داشته و گمانه‌زنی‌ها را درباره عدم حضور وی در این نشست افزایش داده بود.

یک مقام بلند پایه پرو، که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس حضور ترامپ در این نشست را تائید کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیزاعلام کرد ترامپ بعد از سفر به پرو به کلمبیا خواهد رفت.

ترامپ یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ‌آمریکای لاتین بوده و قول داده تا روند مهاجرت غیرقانونی از کشورهای منطقه به آمریکا را متوقف کند.

در نشست آتی به روند موجود در ونزوئلا و سیاست‌های نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور پرداخته می‌شود.

مقامات پرو بارها اعلام کرده‌اند رئیس جمهور ونزوئلا برای شرکت در این نشست دعوت نشده است. اما مادورو اخیرا اعلام کرده که مصمم به شرکت در این نشست است.

مادورو در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران بین‌المللی وعده داد چه از طریق دریا چه از طریق زمینی یا هوایی در این نشست شرکت خواهد کرد، تا واقعیت موجود در کشورش را به گوش همه برساند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا اولین بار در سال 1994 از تمامی رهبران آمریکای لاتین بجز فیدل کاسترو، رهبر کوبا دعوت کرد تا به منظورترویج یک منطقه آزاد تجاری از آلاسکا تا آمریکای جنوبی در نشستی در میامی آمریکا شرکت کنند.

نشست امسال با موضوع «حکومت دموکراتیک علیه فساد» برگزار خواهد شد، موضوعی که تقریبا همه کشورهای منطقه با آن دست به گریبان هستند.

 یکی از مدرسان روابط بین‌الملل در دانشگاه کلمبیا گفت: حضور ترامپ در این نشست و دیدار چهره به چهره با رهبران منطقه‌ای تحول مثبتی است، اما احتمالا موضوعات بسیاری وجود خواهد داشت که برای رئیس جمهور آمریکا ناخوشایند باشد. علاوه‌بر موضوع مهاجرت و دیوار مرزی مکزیک، عقب‌نشینی جزئی دولت ترامپ از سیاست‌های اوباما درباره کوبا واعلام تعرفه‌های جدید بر واردات آلومینیوم و فولاد تقریبا از موضوعات مهم مطرح در این نشست خواهد بود.

نشست قبلی در سال 2015 در پاناما برگزار شد. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از این فرصت برای دیدار با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا استفاده کرد که اولین دیدار این دو با یکدیگر بود.

نشست سال جاری میلادی قرار است در لیما، پرو و درتاریخ 13 و 14 آوریل برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار