آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد؛

شبکه ولایت به معرفی اهل بیت کمک می کند

آیت الله مکارم شیرازی گفت:شبکه ولایت در دنیا مخاطبان فراوانی دارد که پیام اهل بیت(ع) را دریافت می‌کنند،فعالیت این شبکه هیچ منافاتی با مذاهب دیگر ندارد و به وحدت و معرفی مکتب اهل بیت(ع) کمک می‌کند.

  به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شب گذشته در مراسم افتتاح استودیو۱۱۰مرکز رسانه‌ای ولایت و همچنین آغاز فعالیت‌های رسانه‌ای کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) به بیان ویژگی‌ها و فضیلت‌های این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی تصریح کرد: شبکه‌های مجازی در فساد غوغا می‌کنند و ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم هرکاری می‌خواهند انجام دهند و باید حالت انفعالی هم به خود نگیریم و وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه مقامات حضرت فاطمه زهرا(س) فوق تصور بشری است و هرچه در مورد آن سخن بگوییم کم گفته‌ایم، گفت: زندگی این بانوی بزرگ الگویی برای همه ما است که باید از آن درس بگیریم.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه دنیای ما دنیای رسانه‌ها است و باید از رسانه‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم و اگر در این بخش عقب بمیانم در همه بخش‌ها عقب مانده‌ایم، افزود: باید رسانه‌های قوی در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم پیام خود و اسلام را به وسیله آن به دنیا برسانیم.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه شبکه ولایت در دنیا مخاطبان فراوانی دارد که پیام اهل بیت(ع) را دریافت می‌کنند، گفت: فعالیت این شبکه هیچ منافاتی با مذاهب دیگر ندارد و به وحدت و معرفی مکتب اهل بیت(ع) کمک می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی به ضرورت کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اشاره کرد وبیان کرد: از آنجایی که برخی نمی‌دانند علمای شیعه در طول تاریخ چه خدماتی به اسلام کرده‌اند و برای اینکه از این جهت شیعه را از مظلومیت خارج کنیم باید نقش شیعه در پیدایش گسترش و علوم مختلف را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه در میان مسلمانان اختلافی است که آیا دلیل عقل حجت است یا خیر،عنوان کرد: متأسفانه اکثریت می‌گویند خیر اما پیروان مکتب اهل بیت(ع) بر اساس اینکه عقل را حجت می‌دانند آن را گسترش دادند که از این جهت کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ایجاد شد و از علمای مختلف اهل سنت هم دعوت شد تا اطلاعات خود را در این موضوع در اختیار ما بگذارند.

وی خطاب به کسانی که در شبکه ولایت فعالیت می‌کنند،یادآورشد:فعالیت شما در این شبکه و انتقال پیام اسلام و اهل بیت(ع) به دنیا عبادت و ذخیره روز قیامت خواهد بود و در این راه با اخلاق اسلامی گام بردارید.

انتهای پیام/ح

برای انتقال پیام اسلام به دنیا باید رسانه‌های قوی داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.