ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع نژادپرستانه کشور‌های غربی، درباره تبدیل شدن اسلام هراسی به فاجعه جدید هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی در افتتاحیه همایش «مقابله با اسلام‌هراسی، پیش به سوی راه‌حل‌های فراگیر و موثر» در استانبول گفت: «ما باید به روشنی اعلام کنیم در صورتی که نهاد‌های مدنی، سیاسی، دانشگاهی و صاحبنظران و رهبران دینی تدابیر لازم را برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع اتخاذ نکنند، پدیده اسلام هراسی در اروپا و جهان غرب ممکن است به فاجعه جدیدی شبیه تبدیل شود.»

وی افزود: «ما باید از هر فرصت و مناسبتی برای مقابله با پدیده اسلام هراسی و روشنگری درباره آن استفاده کنیم. ما همچنین باید از طرد کردن دیگران پرهیز و برای ایجاد جهانی عادلانه‌تر مبتنی بر برادری و برابری تلاش کنیم.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد مواضع نژادپرستانه در حیات سیاسی کشور‌های اروپایی و آمریکا امری طبیعی شده و نژاد پرستی و اسلام هراسی ادعای اروپا را مبنی بر طلایه‌داری آن در دموکراسی، تکثرگرایی و آزادی خواهی محل تردید قرار داده است.

کالین تصریح کرد این که غربی‌ها مسلمانان را به «بربریت» (وحشی گری) توصیف می‌کنند بازتاب کننده حقیقت نیست غربی‌ها چنین ترویج می‌کنند که اقلیت مسلمان در اروپا و کشور‌های مسلمان جوامع غربی، فرهنگ، هنر و تمدن غرب را به زیر خواهند کشید و از لحاظ نظامی بر غرب پیروز خواهند شد به خصوص این که بین اسلام و خشونت ادعایی ارتباط محکمی وجود دارد.

این مقام مسئول در دولت ترکیه خاطرنشان کرد این کشور‌های غربی و آمریکا هستند که بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان، قویترین اقتصاد جهان و تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند نه مسلمانان. شمار مسلمانان در اروپا و آمریکا محدود است.

وی دیدگاهی را که بر اساس آن مسلمانان به زودی به پیشرفته‌ترین تسلیحات پیشرفته و فناوری‌ها دست می‌یابند و از طریق جنگ پایان جهان (آرماگدون) کشور‌های غربی را نابود خواهند کرد به شدت رد و تصریح کرد عکس این موضوع حقیقت دارد زیرا مسلمانان امروز بیشتر در معرض تبعیض قرار دارند و بیشتر از همه از تروریست‌های داعش آسیب دیده‌اند و بهای سنگینی پرداخت می‌کنند.

تنها در سال گذشته ۹۵۰ مورد تعرض به مسلمانان در آلمان رخ داده است و اگر این میزان حملات علیه کلیسا‌ها در ترکیه یا هر کشور اسلامی دیگر رخ می‌داد دنیا را زیر و رو می‌کردند.

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی ریاست جمهور ترکیه درباره نژادپرستی غرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار