همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید اسكندر اشرفی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد اسكندر اشرفی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اسكندر اشرفی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید اسكندر اشرفی در سال 1333 در روستای (چوغانلو) از توابع شهرستان شاهین دژ دیده به دنیا آمد.
شهید از علاقمندان ائمه اطهار (ع) و امام راحل (ره) و معتقدین به ولایت فقیه بود. او در روستای محل تولد از طریق كارگری زندگی را می گذراند. به علت فقر مالی از نعمت سواد بی بهره ماند.

قبل از انقلاب همراه مردم در راهپیمائیها علیه رژیم ضد پهلوی شركت می كرد. بعد از پیروزی همكاری خود را با هسته های مقاومت شروع كرد و علی رغم داشتن سه فرزند در كسوت مقدس پاسداری اسلحه به دست گرفت و وارد میدان مبارزه با ضدانقلاب شد و بعد از14 ماه نبرد در مناطق ناامن كردستان، در تاریخ1359/3/18 هدف اصابت تیر قرار گرفت و دعوت حق را لبیك گفت و جام گوارای شهادت را سر كشید. پیكر مطهر او بعد از تشییع در گلزار شهدای شاهین دژ به خاك سپرده شد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اسكندر اشرفی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار