ایمن سازی بالغ بر ۳۶ هزار راس دام سبک در تکاب علیه بیماری طاعون

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب از مایه کوبی بالغ بر ۳۶ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ احمد بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب از مایه کوبی بالغ بر 36 هزار راس دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک  دراین شهرستان خبر داد .
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زمینه مقابله با این بیماری گفت: یکبار تزریق این واکسن، ایمنی مادام العمر و یا حداقل سه ساله را به همراه دارد، این بیماری به دلیل قابلیت انتقال به حیوانات محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

بهرامی افزود: در همین راستا به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری ، طی  11ماه سال 96 اقدام به مایه کوبی تعداد  36هزار و 483 راس  دام سبک  علیه (PPR) (طاعون نشخوارکنندگان کوچک)  توسط اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب  با استفاده از توان بخش خصوصی  ایمن سازی شده اند  .

طاعون نشخواركنندگان كوچك (PPR) ، كه بنام طاعون بز نيز شناخته ميشود يك بيماري ويروسی بسيار مسري می باشد كه گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند، از علايم اين بيماري تب، ترشحات چشم و بيني ، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه ، ذات الريه، التهاب روده ها و اسهال می باشد.

انتهای پیام/م

مایه کوبی دامها علیه بیماری طاعون در تکاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.