عملکرد فوتبال ساحلی در سال ۱۳۹۶

ساحلی بازان ایران در جمع برترین های جهان

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سال ۱۳۹۶ در بین ۶ تیم برتر جهان و آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان همراه با هدایت مارکو اکتاویو توانست در سال ۹۶ یکی از ۶ تیم برتر جهان باشد و افتخارات زیادی را در سال گذشته کسب کرد.

*عملکرد تیم ملی فوتبال ساحلی در تورنمنت‌ها و مسابقات جهانی

تیم ملی ایران در اولین تورنمنت خود در سال ۱۳۹۶ در تاریخ ۸ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در جام جهانی فوتبال ساحلی شرکت کرد و توانست در بین ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها مقام سومی را کسب کند. تیم‌های ایران، ژاپن، امارات، نیجریه، سنگال، باهاما، مکزیک، پاناما، برزیل، اکوادور، پاراگوئه، تاهیتی، ایتالیا، لهستان، پرتغال در این رقابت ها حضور داشتند. در پایان این دوره از جام جهانی فوتبال ساحلی تیم برزیل که از لحاظ آمار و ارقام بر روی کاغذ برترین تیم جهان است توانست این بار هم قهرمانی جهان را بدست آورد و پس از آن تیم های تاهیتی و ایران به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

در ادامه تیم ملی فوتبال ساحلی پس از آنکه یکی از بهترین مقام‌های فردی و گروهی خود را در رقابت جام جهانی ۲۰۱۷ توانست کسب کند در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی به میزبانی امارات متحده عربی شرکت کرد. این مسابقات با حضور ۸ تیم در قالب آغاز شد. تیم‌های امارات، برزیل، ایران، مصر، مکزیک، پاراگوئه، پرتغال و روسیه در این رقابت ها حضور داشتند که در پایان تیم برزیل توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. تیم های پرتغال و ایران در این رقابت ها به ترتیب جایگاه‌های دوم وسوم را کسب کردند.

عملکرد فوتبال ساحلی در سال

کسب عنوان قهرمانی رقابت های پرشین کاپ

آخرین رقابت در سال 96 مسابقات پرشین کاپ بود که به میزبانی ایران در شهر بوشهر برگزار شد.در این تورنمنت تیم‌های اوکراین، جمهوری آذربایجان و اسپانیا حضور یافتند که در نهایت ساحلی بازان کشورمان موفق به کسب مقام اول این تورنمنت شدند.

تیم فوتبال ساحلی کشورمان علاوه بر حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ فوتبال ساحلی، ۳ بازی دوستانه نیز برگزار کرد. در اولین بازی شاگردان اوکتاویو توانستند تیم پاناما را با نتیجه ۶ بر ۵ شکست دهند. در دومین دیدار دوستانه خود در شهر باهاما به مقابل تیم تایتی رفتند و  با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسیدند. در آخرین بازی به مصاف تیم پاراگوئه رفتند که این تیم نیز مغلوب  ساحلی بازان ایران شد.

عملکرد درخشان تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات مختلف جهانی نشان از مربیگری خوب مارکو اوکتاویو در این تیم دارد. بازیکنان تیم ملی بارها گفته اند اوکتاویو  فوتبال ساحل را از پایه به آنها آموزش داد و توانست یکی از بهترین تیم‌ها را در سطح جهان تربیت کند. این مربی برزیلی با عملکرد خوب خود توانست در رقابت های سال  ۹۶ سکوهای قهرمانی را برای ایران کسب کند. اما این مربی به دلیل برخی از مشکلات خانوادگی به کشورش بازگشت و هنوز مشخص نیست که او باز هم برای هدایت تیم ملی به ایران باز می گردد یا خیر.

عملکرد فوتبال ساحلی

*حسینی، بهترین دروازه بان جهان

پیمان حسینی دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با عملکرد درخشان خود توانست جایگاه خوبی را در بین بازیکنان جهان کسب کند.

او  عنوان بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در کارنامه خود دارد و عملکرد حسینی در جریان جام جهانی ۲۰۱۵ پرتغال، برابر تیم مکزیک باعث تمجید سایت فیفا از او شد. پیمان حسینی در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان شناخته و توانست دستکش طلا را از آن خود کند. همچنین او جایزه بهترین گل مسابقات را از آن خود کرد.

محمد احمد زاده دیگر ملی پوش کشورمان در بسیاری از رقابت‌ها در جایگاه گلزنان برتر قرار داشت و یکی از بهترین مهاجمان تیم ملی است.

لیگ فوتبال ساحلی هنوز نتوانسته در کشور مانند رقابت های لیگ فوتبال یا فوتسال عمل کند و تیم های حاضر در این مسابقات از حمایت خوبی برخوردار نیستند و هنوز استقبال لازم از این لیگ صورت نگرفته است.با این وجود تیم گلساپوش یزد در سال جدید میزبان مسابقات قهرمانی آسیا است تا با تیم مهای مطرح باشگاهی جهان به رقابت بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی بود
آخرین اخبار