کشف 8 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف وتاریخ گذشته دراصفهان

مسؤول بهداشت محیط استان اصفهان گفت:از اول اسفند ماه 8 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف یا تاریخ گذشته از سوی بازرسان بهداشت کشف شده است.

حسین صفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: طبق سال‌های گذشته طرح نظارت نوروزی از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین 97 ادامه دارد.

وی افزود: 120 هزار مرکز شامل تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در استان اصفهان وجود دارد، با توجه به این که امکان حضور در تمامی واحدها نیست تمرکز را بر مراکز حساس‌تر قرار می‌دهیم.

به گفته مسؤول بهداشت محیط استان اصفهان، اماکن اقامتی، بین راهی، تهیه و توزیع مواد خوراکی مانند بریانی‌ها، شیرینی فروشی، آجیل فروشی و ... در مجموع 30 هزار مرکز و امکنه حساس شناسایی شده که بیشتر مورد رجوع مردم در ایام نوروز هستند.

صفاری تصریح کرد: با اشاره به نحوه نظارت‌ها در ایام نوروز تصریح کرد: 40 گروه سیار دو نفره در سطح شهر و 30 گروه ثابت در مراکز بهداشت مستقر خواهند بود.

وی با بیان این‌که این گروه‌ها با حضور در مراکز حساس و نمونه‌برداری از مواد خوراکی از سالم بودن آن اطمینان حاصل می‌کنند، گفت: از اول اسفند ماه 8 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف یا تاریخ گذشته از سوی بازرسان بهداشت کشف شده است.

مسؤول بهداشت محیط استان اصفهان اضافه کرد: از این میزان 2.5 تن تنقلاتی بوده که متخلفان تاریخ ثبت شده رویان‌ها را که نزدیک به منقضی شدن بوده پاک کرده و تاریخ جدیدی می‌زدند؛ این کار برای شهروندان قابل تشخیص نیست اما بازرسان می‌توانند چنین تخلفی را کشف کنند.

صفاری اعلام کرد: سامانه 190 به صورت کشوری بوده و هر گونه شکایت بهداشتی را به این شماره تلفن گزارش کنند تا مأموران بهداشت در صورت فوریت کمتر از 3 ساعت در محل حاضر می‌شود و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مراجع قضایی در برخورد با متخلفان گفت: برای برخورد با تخلف‌ها نیاز به حکم قضایی وجود دارد به همین دلیل تعامل خوبی با تعزیرات و دادگستری داریم و در همین راستا در ایام تعطیل برخی قضات کشیک هستند.

مسؤول بهداشت محیط استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: پلمب را قانون‌گذار به مأموران بهداشت واگذار کرده و این اقدام در صورت نیاز با سرعت انجام و پس از آن به مراجع قضایی و در صورت نیاز نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

طرح نظارت نوروزی مرکز بهداشت محیط استان اصفهان

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.