پوری حسینی:

ارزش سهام عدالت در بازار آزاد ۲.۵ میلیون تومان است

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ارزش سهام عدالت در بازار حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

ارزش سهام عدالت در بازار آزاد ۲.۵ میلیون تومان استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت اظهار کرد: در طول یازده سالی که از آغاز طرح سهام عدالت می گذرد چالش های بسیاری را پشت سر گذاشتیم. سامانه سهام عدالت در طول یکسال ۱۴۰ میلیون خدمت به مشمولان سهام عدالت ارایه کرده است؛ ضمن اینکه این سامانه در سازمان خصوصی‌سازی طراحی شده و برای ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، صورتحساب الکترونیکی و فیش بانکی طراحی شده است.

وی افزود: سازمان خصوصی توانست با خریداری سخت افزار لازمه و طراحی نرم افزارهای پیشرفته از حساب مشمولان سهام عدالت صیانت کند. نرم افزار سهام عدالت توانست 320 هزار رکورد را در یک لحظه توانسته پاسخ بدهد.

پوری حسینی تصریح کرد: مشمولان سهام عدالت از دی ماه امسال بدون اینکه به باجه ای مراجعه کنند، به طور الکترونیکی خدماتی دریافت کرده اند و به ازای این خدمات، سازمان خصوصی سازی هیچ وجهی از سهامداران نگرفته است.

به گفته وی؛ ارزش این سهام در بازار حدود 2.5 میلیون تومان است و برای نخستین بار به اقشار ضعیف جامعه سود به صورت قانونی توزیع شده است.

پوری حسینی گفت: در سال مالی 95 بالغ بر 150 هزار تومان سود به سهامداران یک میلیون تومانی پرداخت شد. البته سهم افراد دارای تخفیف همانند افراد تحت حمایت بهزیستی سقف سهام را دریافت کردند و بنابراین تخفیف از سود حداکثری و پایدار سهام عدالت برخوردار می شوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: پرداخت سود سهام عدالت در سال مالی 95، تنها یک گروه باقی مانده که تا انتهای امسال نسبت به پرداخت حق آنها اقدام می شود.

وی مطرح کرد: یک سوم سود را در دی ماه توزیع کردیم که حدودا 25 الی 50 هزار تومان بود که برخی ها این مبالغ را به سُخره کشیدند، در حالیکه دارندگان سهام عدالت رضایت نسبی از این سود که همانند یارانه ها به حساب آنها واریز می شود، دارند.

پوری حسینی بیان کرد: اکنون در ایستگاه آخر سهام عدالت ایستاده ایم، اگر بتوانیم ورقه های سهام عدالت را به صاحبان اصلی آنها برسانیم قدم بزرگی در اجرای این طرح برداشته ایم و سازمان خصوصی سازی سربلند از انجام وظایف خود بیرون می آید.

وی ادامه داد: برای اینکه سهامداران بتوانند ورقه و اسناد سهام را در اختیار داشته باشند، لایحه ای به مجلس ارائه شد که اگر مورد مقبول قرار بگیرد، این سهام در بورس قابل معامله خواهد بود که این امر به خودی خود سندیت این اهم را محکم تر از گذشته می کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اعتراض برخی از حضار بنا بر دریافت نکردن حق الزحمه خود در خدمت رسانی به سهامداران، گفت: برخی از کارمندان خدمات رسان در امور سهام عدالت حدود سه سال است که حقوق و مزایایی دریافت نکرده اند که درخواست و حق آنها را در دستور کار قرار داده ایم. البته برخی از آنها از تعاونی های مربوط بخشی از مطالبه خود را دریافت کرده اند اما به طور کلی درخواست آنها مورد پیگیری است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار