رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شایع نشده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر محمدمهدی گویا در نشست تدوین برنامه های بهداشتی مناطق زلزله زده کرمانشاه به تشدید نظام مراقبت از بیماری ها در مناطق زلزله زده و همچنین اقدامات انجام شده در جهت تامین بهداشت این مناطق اشاره کرد
وی گفت: نیروهای بهداشتی مستقر در این مناطق در تلاشند تا وضعیت موجود را کنترل کرده و این مناطق هرچه سریع تر به شرایط پایدار بهداشتی برسد.

وی افزود: کنترل جدی سلامت آب آشامیدنی از سوی نیروهای بهداشتی انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی در خصوص بیماریهای منتقله از این طریق وجود ندارد.

گویا تصریح کرد: خوشبختانه به دنبال اقدامات و کنترل های صورت گرفته تاکنون همه‌گیری بیماری های منتقله از طریق آب را در مناطق زلزله زده نداشته ایم، اما وزارت بهداشت کماکان نگرانی‌های خود را از این بابت دارد و بر همین اساس کنترل های بهداشتی بویژه در مورد منابع آب به صورت جدی در دستور کار نیروها است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر کنترل منابع آب و کلرزنی آنها، افزود: در همین راستا میزان کلر آب، از منبع تا زمانی که به دست مردم برسد، در مقاطع مختلف اندازه گیری و کنترل می شود تا از حد مجاز کمتر نباشد

 

 

انتهای پیام/د

 

 

بررسی وضعیت مردم در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.