۱۶هزار نفر عضو کانون‌ مساجد استان سمنان هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴۰ کانون در مساجد این استان فعالیت دارند گفت : ۱۶هزار نفر عضو کانون‌های مساجد استان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام محمد رضا حدادیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بابیان اینکه ۱۶هزار نفر عضو کانون‌های مساجد استان سمنان هستند گفت : هم‌اکنون ۲۴۰کانون در مساجد استان سمنان فعالیت دارند که با انجام خدمات فرهنگی می‌کوشند تا سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند و همچنین کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلفی با مباحث اجتماعی و فرهنگی در سطح این کانون‌ها برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۲ کانون تخصصی و سه کانون دانشگاهی در سطح استان سمنان خدمات ارائه می‌کنند افزود: این کانون‌ها در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت ۲۱۰ پایگاه مشارکت دارند که با در پیش بودن اوقات فراغت پیش‌بینی می‌شود این کانون‌ها در تابستان افزون شود.

وجود ۷۶ کتابخانه در کانون مساجد استان سمنان

حدادیان بابیان اینکه ۷۶ کتابخانه در کانون مساجد استان سمنان وجود دارد تصریح کرد : توجه به مطالعه و کتابخوانی یکی از اهداف اصلی کانون‌های مساجد است که بر همین اساس تلاش شد تا کتابخانه‌های موجود را تجهیز و به‌روز کنیم و در حال حاضر ۸۵کانون با کتابخانه مخزن دار استان ۱۴ هزار و ۷۳۹ عضو فعال دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بابیان اینکه ۹۰ کانون فرهنگی در روستاها وجود دارد گفت : به منظور فقرزدایی تلاش شد تا برنامه‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان نیز اجرا و از تمرکز بر مراکز شهرها جلوگیری شود که طرح‌های مختلفی از جمله خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، آموزش والدین و سبک زندگی اسلامی، پیوند مدرسه، مسجد، خانواده در این کانون‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار