مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درزاهدان:

۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور ثبت شده است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور ثبت شده که هزار و ۶۹۰ مورد آن به اهل سنت تعلق دارد.

۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور ثبت شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اگر به تمدن نوین اسلامی می‌اندیشیم جایگاه آن مسجد است.

 ارزانی ادامه داد: امروز راه درمان آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌ها و بحران‌ها حضور جوانان و نوجوانان در مساجد است.

وی بهترین راهکار چالش‌ها در حوزه خانواده را ارتباط خانواده با جامعه ذکر کرد.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در چشم انداز ۱۴۱۴ به عنوان موثرترین نهاد خانواده محور و مسجد پایه شکل خواهند گرفت و الهام بخش برای جهان اسلام خواهند بود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره گیری از مخاطبان خاص شامل کودکان، نوجوانان و جوانان که نقطه هدف این نهاد است، به افق ۱۴۱۴ دست پیدا کنیم، زیرا امروز دغدغه مقام معظم رهبری ارتباط با نوجوانان و جوانان است.

وی بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی را یک فرصت برای گرایش افراد به مساجد و اسلام دانست و گفت: در رویکرد ۱۴۱۴ نگاه این نهاد به فضای مجازی به عنوان یک فرصت بسیار مهم برای همزیستی مسلمانان خواهد بود.

وی راه اندازی یک شبکه منسجم و گسترده در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از برنامه‌های آینده این نهاد ذکر کرد و اظهار داشت: این نهاد علاوه بر افزایش تعداد کانون‌ها بر جذب و ایجاد ارتباط افراد به مساجد تاکید دارد، زیرا معتقد است بهترین راهکار برای حل مشکلات ارتباط افراد با خداوند است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جذب حتی یک نفر به مسجد را بسیار ارزشمند دانست و افزود: سال آینده حمایت‌های این نهاد از کانون‌ها بر اساس فعالیت افراد خواهد بود به طوری که هر چه فعالیت بیشتر باشد حمایت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی استان سیستان و بلوچستان را جلوه زیبایی از همدلی، همبستگی و اتحاد شیعه و سنی در کنار مسوولان دلسوز و متحد معرفی کرد و گفت: هم اینک هزار و ۳۱۰ کانون مساجد در این استان فعالیت می‌کنند که ۶۰۰ کانون آن به برادران اهل سنت تعلق دارد.

همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، علما و اندیشمندان و فعالان فرهنگی شیعه و سنی استان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق برگزارشد.

انتهای پیام/ع

برگزاری همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار