مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان خبر داد;

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی توران

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباسعلی دامنگیر مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: ماموران اجرایی این پارک هنگام گشت و کنترل روزانه خود از محیط، متوجه یک قلاده پلنگ شدند که به صورت ماهرانه‌ای خود را استتار کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پارک ملی توران در شاهرود یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پلنگ‌های آسیایی است، افزود: پلنگ‌ها و یوزپلنگ‌ها از نوع حیوانات در حال انقراض هستند که حفاظت ازاین‌ گونه‌های جانوری در اولویت قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 9 قلاده پلنگ در پارک ملی توران شاهرود مشاهده‌شده است اذعان کرد: مشارکت عموم مردم برای حفاظت ازاین‌گونه‌های جانوری نادر لازم است.

دامنگیر اضافه کرد: از طبیعت دوستان و گردشگران تقاضا داریم در سفر به مناطق حیات وحش چنانچه با موارد مشکوک مواجه شدند بلافاصله محیط‌زیست را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود و از سوی دیگر از رانندگان عبوری منطقه بیارجمند و حاشیه پارک ملی تقاضا داریم با سرعت مطمئن تردد کند و به علائم عبور حیات وحش دقت کنند.

انتهای پیام / ه

ثبت تصویر پلنگ در پارک ملی توران شاهرود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.